Ga naar inhoud

Whirlpool Memphis 1447 - Geluidsoverlast


CV01

Aanbevolen berichten

Goedenavond, Zouden jullie mij alsjeblieft kunnen helpen, ik heb namelijk enkele problemen met de onder genoemde wasmachine, namelijk: [B]A) De wasmachine maakt bij centrifugeren extreem veel geluid [/B] (vooral bij hoge toeren is het ondraaglijk). Het geluid dat hij produceert is vergelijkbaar met een machinekamer van een zeeschip, waarbij je geen gehoorbeschermer draagt. Naast het feit dat dit voor zowel mijn beide buren als voor mij zeer storend is, heb ik geen enkele andere machine dit ooit zo luidruchtig horen doen. [B]B) De wasmachine zorgt dat de was vervuild raakt[/B] Voornamelijk op de lichtere was treffen we bruine strepen/vegen aan, vermoedelijk gebeurd dat tijdens de laatste fase van de was- beurt. Dit probleem blijft bestaan, zelfs nadat de machine grondig is gereinigd met als eerst een wasbeurt op 95°C, waarbij de machine niet geladen werd. Vervolgens werd aan de machine twee maal 125 gram Na2CO3 (natrium-bicarbonaat) toegevoegd en werd het programma voor kookwas nogmaals gedraaid. Hierna werd nogmaals hetzelfde programma gedraaid, maar ditmaal met 250 ml oplossing van 15% CH3COOH (azijnzuur). Ook na deze wasbeurt nog steeds niet opgelost! Hebben jullie misschien nog ideeën of advies, ik ben namelijk niet in staat om een nieuwe machine aan te schaffen of een vakman in te huren. Hoor graag snel meer van jullie! Bij voorbaat dank, C. Visser [B]GEGEVENS MACHINE[/B] Merk: Whirlpool Type: 1447 Memphis SERVICE: 859201012010 S.NR.: 411036018979 Overige nr's: 12 NC. 8592 010 12010
Link naar reactie
De combinatie van beide geeft 99% zekerheid dat de lagers er uit liggen of dat de afdichting tussen lager en kuip lek is. Helaas is dat bij deze machine niet te herstellen, je kunt alleen de kuip in zijn geheel vervangen. Kosten: rond de 220 euro. Zie ook https://www.onderdelenwinkel.nl/trommel-eureka-1600-54l-wasmachine-480111101531/ Jou originele part nummer is 4801 111 01563 Wash unit EUREKA/1400/54L
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...