Ga naar inhoud

waar blijft het geheugen!!


Aanbevolen berichten

Wat meer informatie is welkom, zoals merk/type computer, nog beter merk/type moderbord. Soms kunnen systemen niet overweg met elke soort geheugen, zoals enkelzijdig of dubbeldzijdig, maximaal 256MB, 128MB, 64MB of 32MB. Soms is de geheugen module defect, soms werkt het gebruikte merk/type niet in een bepaald systeem. Soms klopt de handleiding niet. Soms positief (als iets toch blijkt te werken), soms negatief (het zou moeten werken, maar het werkt niet).
Link naar reactie
het is een packard bell. NEC Computers International MS-6511 1.0 Board: MicroStar Inc. MS-6511 1.0 Bus Clock: 100 megahertz BIOS: American Megatrends Inc. 07.00T 042 1000 megahertz AMD Duron 128 kilobyte primary memory cache 64 kilobyte secondary memory cache ST320410A [Hard drive] (20,02 GB) S3 Graphics ProSavage + utilities 16mb [Display adapter] AC-Link 3D Game Audio AXV CD/DVD-ROM SCSI CdRom Device [CD-ROM drive] HITACHI DVD-ROM GD-2500 [CD-ROM drive] IDE-CD R/RW 12x8x32 [CD-ROM drive] Diskettestation alles is origineel packard bell. alleen de dvdrom is bij geplaatst maar komt wel uit een packard bell.
Link naar reactie
het systeem is volgens mij van december 2001 hij draaid op windows xp home sp2 met alle updates. er is in het bios niks veranderd,ik heb wel in het bios restore to default gedaan,dacht dat er automatisch iets veranderd kon zijn. ik heb het eigenlijk al een hele tijd. hoe doe je een memtest en wat is 1.27 ps:zou het ook door sp2 kunnen komen,het systeem is daarna wel wat trager geworden. ik maak hem regelmatig schoon met ccleaner draai 1 keer per week adaware/spybot. draai ook zo nu en dan register mechanic. gebruik vaak schijfopruiming en defragmenteer vaak. of ben ik soms te veel met die dingen bezich.
Link naar reactie
[quote:3e99f09845="vedion"]ik heb 256 mb ram gegeugen waarvan 16 mb gebruikt word door de videokaart. als ik mijn pc opgestart heb,heb ik in totaal 56 mb ram over.[/quote:3e99f09845]Misschien heb ik je vraag verkeerd geinterpreteerd. Je computer herkend gewoon 256MB? IN principe pakt Windows wat die nodig heeft. 56MB vrij geheugen is niet zo gek. Ze;f even geheugen gebruik getest op mijn eigen computer met 3256MB: 80 MB vrij, alleen IE actief (on dit in te tikken). Misschien dat je nog wat meer programmaatjes hebt draaien.
Link naar reactie
aan opstarten mankeerd niks. hij laad 2 dingen zonealarm en nu nieuwslezer. mijn vraag is dan ook wat vreet zoveel geheugen als de pc opgestart is zonder dat er eigenlijk veel dingen geladen zijn, en geen gebruik maak van internet. dat ik eigenlijk van de 240mb maar 56mb [ongeveer]overhoud. eigenlijk zou je dan toch tussen de 150 a 200 mb overhouden. of zie ik dat verkeerd. en is het niet zo dat windows dingen toch laad die je onder mscofig niet ziet staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...