anoniem Geplaatst: 6 november 2004 Delen Geplaatst: 6 november 2004 waar blijft mijn geheugen. ik heb 256 mb ram gegeugen waarvan 16 mb gebruikt word door de videokaart. als ik mijn pc opgestart heb,heb ik in totaal 56 mb ram over. waar blijft de rest,en wat kan ik veranderen[instellingen register]oid. zodat ik meer ram geheugen overhoud. iemand een tip. bedankt alvast. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 Wat meer informatie is welkom, zoals merk/type computer, nog beter merk/type moderbord. Soms kunnen systemen niet overweg met elke soort geheugen, zoals enkelzijdig of dubbeldzijdig, maximaal 256MB, 128MB, 64MB of 32MB. Soms is de geheugen module defect, soms werkt het gebruikte merk/type niet in een bepaald systeem. Soms klopt de handleiding niet. Soms positief (als iets toch blijkt te werken), soms negatief (het zou moeten werken, maar het werkt niet). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 het is een packard bell. NEC Computers International MS-6511 1.0 Board: MicroStar Inc. MS-6511 1.0 Bus Clock: 100 megahertz BIOS: American Megatrends Inc. 07.00T 042 1000 megahertz AMD Duron 128 kilobyte primary memory cache 64 kilobyte secondary memory cache ST320410A [Hard drive] (20,02 GB) S3 Graphics ProSavage + utilities 16mb [Display adapter] AC-Link 3D Game Audio AXV CD/DVD-ROM SCSI CdRom Device [CD-ROM drive] HITACHI DVD-ROM GD-2500 [CD-ROM drive] IDE-CD R/RW 12x8x32 [CD-ROM drive] Diskettestation alles is origineel packard bell. alleen de dvdrom is bij geplaatst maar komt wel uit een packard bell. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 klinkt niet al te nieuw :D wat voor besturingssysteem heb je en zijn hiervan alle update aanwezig? heb je wat verandert in je bios? na het inzetten van de dvd bijvoorbeeld of iets anders? hoe lang heb je het al? en wat is er veranderd na die tijd? probeer eens memtest+ 1.27 te draaien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 het systeem is volgens mij van december 2001 hij draaid op windows xp home sp2 met alle updates. er is in het bios niks veranderd,ik heb wel in het bios restore to default gedaan,dacht dat er automatisch iets veranderd kon zijn. ik heb het eigenlijk al een hele tijd. hoe doe je een memtest en wat is 1.27 ps:zou het ook door sp2 kunnen komen,het systeem is daarna wel wat trager geworden. ik maak hem regelmatig schoon met ccleaner draai 1 keer per week adaware/spybot. draai ook zo nu en dan register mechanic. gebruik vaak schijfopruiming en defragmenteer vaak. of ben ik soms te veel met die dingen bezich. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 [quote:3e99f09845="vedion"]ik heb 256 mb ram gegeugen waarvan 16 mb gebruikt word door de videokaart. als ik mijn pc opgestart heb,heb ik in totaal 56 mb ram over.[/quote:3e99f09845]Misschien heb ik je vraag verkeerd geinterpreteerd. Je computer herkend gewoon 256MB? IN principe pakt Windows wat die nodig heeft. 56MB vrij geheugen is niet zo gek. Ze;f even geheugen gebruik getest op mijn eigen computer met 3256MB: 80 MB vrij, alleen IE actief (on dit in te tikken). Misschien dat je nog wat meer programmaatjes hebt draaien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 640.000kb over van de 1.048.000 (1 gigabyte) dit is dus bijna 400mb gebruikt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 Kijk eens op msconfig wat er allemaal geladen wordt tijdens het starten van Windows. Als daar een lijst van een kilometer aanwezig is dan zou ik maar eens wat zaken uitschakelen die je toch niet (of niet meteen) nodig hebt. Dit scheelt veel tijd met het opstarten én je hebt meer geheugen vrij. Groetjes van Jan Willem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 aan opstarten mankeerd niks. hij laad 2 dingen zonealarm en nu nieuwslezer. mijn vraag is dan ook wat vreet zoveel geheugen als de pc opgestart is zonder dat er eigenlijk veel dingen geladen zijn, en geen gebruik maak van internet. dat ik eigenlijk van de 240mb maar 56mb [ongeveer]overhoud. eigenlijk zou je dan toch tussen de 150 a 200 mb overhouden. of zie ik dat verkeerd. en is het niet zo dat windows dingen toch laad die je onder mscofig niet ziet staan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 november 2004 idd bij mij gebruikt hij ook 200 mb bij het opstarten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2004 Dan denk ik aan spyware: Ad Aware en Spybot er al 'ns overheen gegooid? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2004 Denk het wel, hij zegt zelf dat hij dat wekelijks gebruikt, maar 256 is vrij weinig voor XP, vind ik persoonlijk dan, raad aan om er gewoon 256 bij in te prikken... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen