Ga naar inhoud

Maxtor ext. USB-drive


Aanbevolen berichten

Ik heb een PC met WPpro SP2, prima werkend. Met USB 2.0 kaart. Maxtor Ext. USB-Drive 80Gb gekocht, voor backups (OneTouch). Installatieproceduren afgewerkt (éérst software etc.). De schijf wordt niet herkend: geen teken van leven als íe aanstaat en ik de USB-kabel inplug. Andere kabel geprobeerd. Alles gedeïnstalleerd. Systeemherstel een dag terug gezet. Alles uitgezet, ook stroomtoevoer. Hele proceduren nogmaals gedaan. Zelfde resultaat: geen enkele reactie bij inpluggen USB-kabel. Iemand ervaring, of tips?
Link naar reactie
Hoe is de jumper op de harde schijf gezet, MA (master), SL (slave) of CS (cable select)? Edit: Laat maar, ik begrijp nu dat je 'm niet zelf in mekaar gezet hebt ... :wink: Maarre, zo'n ding moet helemaal 'plug & pray' zijn, is er een andere PC (hoeft niet eens USB2.0 te zijn, op USB1.x moet ie het ook doen) waar je dat ding op uit kunt proberen? Als ie het op 2 PC's niet doet, dan lijkt het me gewoon een brak apparaat.
Link naar reactie
Geen idee of dit verhaal opgaat voor jouw probleem maar wie weet? Een bepaald type Canon USB-printer weigerde alle dienst na installatie van ServicePack 2. De oorzaak bleek dat Canon voor de communicatie met de printer het TCP/IP protocol gebruikt, het uitschakelen van de firewall bood evenwel geen oplossing. Pas een wijziging in het bij de printer behorende ini-bestand (de entry 127.0.0.2 veranderd naar 127.0.01) te vinden in Windows\system32 bracht het apparaat weer tot leven. Mischien voor jouw drive een vergelijkbare hindernis? Jim
Link naar reactie
[quote:b7c27ce3e8="Klaas Eldering"] [quote:b7c27ce3e8="Obi-wan-kenobi"] Hoe is de jumper op de harde schijf gezet, MA (master), SL (slave) of CS (cable select)? [/quote:b7c27ce3e8] Dat lijkt me niet van belang; het is een USB 2.0 schijf; ook een USB-key kun je zo insteken en werkt dan... [/quote:b7c27ce3e8] Ja, sorry ... had m'n post al aangepast. :wink:
Link naar reactie
De Maxtor schijf loopt merkbaar; de lichtjes branden; geen knippering. Ik heb op de USB 2.0 kaart alle 4 aansluitingen geprobeerd (andere spul eerst afgekoppeld); ik heb 4 USB 1.1 aansluitingen voor toetsenbord e.d. Ook geprobeerd - nada, niente. Ook aan de voorkant nog twee 1.1 USB-aansluitingen geprobeerd - geen reactie. Weet jij het, weet ik het....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...