anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Delen Geplaatst: 5 november 2004 Ik heb een PC met WPpro SP2, prima werkend. Met USB 2.0 kaart. Maxtor Ext. USB-Drive 80Gb gekocht, voor backups (OneTouch). Installatieproceduren afgewerkt (éérst software etc.). De schijf wordt niet herkend: geen teken van leven als íe aanstaat en ik de USB-kabel inplug. Andere kabel geprobeerd. Alles gedeïnstalleerd. Systeemherstel een dag terug gezet. Alles uitgezet, ook stroomtoevoer. Hele proceduren nogmaals gedaan. Zelfde resultaat: geen enkele reactie bij inpluggen USB-kabel. Iemand ervaring, of tips? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2004 XP Pro SP2, uiteraard... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2004 Hoe is de jumper op de harde schijf gezet, MA (master), SL (slave) of CS (cable select)? Edit: Laat maar, ik begrijp nu dat je 'm niet zelf in mekaar gezet hebt ... :wink: Maarre, zo'n ding moet helemaal 'plug & pray' zijn, is er een andere PC (hoeft niet eens USB2.0 te zijn, op USB1.x moet ie het ook doen) waar je dat ding op uit kunt proberen? Als ie het op 2 PC's niet doet, dan lijkt het me gewoon een brak apparaat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2004 Geen idee of dit verhaal opgaat voor jouw probleem maar wie weet? Een bepaald type Canon USB-printer weigerde alle dienst na installatie van ServicePack 2. De oorzaak bleek dat Canon voor de communicatie met de printer het TCP/IP protocol gebruikt, het uitschakelen van de firewall bood evenwel geen oplossing. Pas een wijziging in het bij de printer behorende ini-bestand (de entry 127.0.0.2 veranderd naar 127.0.01) te vinden in Windows\system32 bracht het apparaat weer tot leven. Mischien voor jouw drive een vergelijkbare hindernis? Jim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2004 [quote="Obi-wan-kenobi"]Hoe is de jumper op de harde schijf gezet, MA (master), SL (slave) of CS (cable select)?[/quote] Dat lijkt me niet van belang; het is een USB 2.0 schijf; ook een USB-key kun je zo insteken en werkt dan... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2004 Ik ga maar eens zoeken op de Maxtor-website, ivm SP2. dank voor de tip Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2004 [quote:b7c27ce3e8="Klaas Eldering"] [quote:b7c27ce3e8="Obi-wan-kenobi"] Hoe is de jumper op de harde schijf gezet, MA (master), SL (slave) of CS (cable select)? [/quote:b7c27ce3e8] Dat lijkt me niet van belang; het is een USB 2.0 schijf; ook een USB-key kun je zo insteken en werkt dan... [/quote:b7c27ce3e8] Ja, sorry ... had m'n post al aangepast. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2004 [quote:2429e52f0e="Klaas Eldering"] Ik ga maar eens zoeken op de Maxtor-website, ivm SP2. dank voor de tip[/quote:2429e52f0e] Heb een externe USB2.0 HDD-behuizing van de MyCom ( :oops: ) met een 80GB Maxtor Diamondmax 8, heeft bij mij trouwens geen enkel probleem met WinXP Pro SP2. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2004 Zie je hem ook niet in schijfbeheer? Als ie nog niet geformatteerd is, is het op zich normaal, dat je hem niet ziet in explorer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2004 Nee, ook niet in schijfbeheer - gewoon nergens.... En dan wordt ook het NTFS-formatteren lastig. Niet te vinden dus. Ook dacht ik: misschien is het belangrijk om als administrator de boel te installeren, en niet via mijn eigen toegangsrecht. Weer alles opnieuw gedaan - geen resultaat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2004 Al eens een andere usb plug geprobeerd? Komt namelijk regelmatig voor, dat front usb stekkers intern niet zijn aangesloten. Probeer de drive eens op een andere computer. Voeding van de schijf wel in orde? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2004 De Maxtor schijf loopt merkbaar; de lichtjes branden; geen knippering. Ik heb op de USB 2.0 kaart alle 4 aansluitingen geprobeerd (andere spul eerst afgekoppeld); ik heb 4 USB 1.1 aansluitingen voor toetsenbord e.d. Ook geprobeerd - nada, niente. Ook aan de voorkant nog twee 1.1 USB-aansluitingen geprobeerd - geen reactie. Weet jij het, weet ik het.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2004 Andere computer proberen. Helpt dat niet, dan wordt het garantiewerk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2004 Tja... lastig, vervelend. Maar ik denk er net zo over. Dank voor het meedenken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen