Ga naar inhoud

Raar geluid in Samsung WF70F5E1Q4W


mark-82

Aanbevolen berichten

Sinds kort hoor ik een raar geluid in mijn Samsung Eco Bubble. Het klinkt als PLOINK, en ik hoor het zodra de trommel draait. (handmatig of als de machine aanstaat, dat maakt niets uit). Ik denk dat er een bh-beugel tussen de trommel en de buitenkant zit, maar hoe haal ik die er uit? Ik heb al geprobeerd om met een zaklamp in de gaatjes te schijnen, maar dan kan ik niets ontdekken. (de gaatjes zijn te klein of mijn ogen zijn te slecht..) op internet vind ik steeds de oplossing dat ik het verwarmingselement moet demonteren. Maar ik heb geen idee waar deze zit. Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Achterpanneel er afhalen. Je ziet dan de kuip en in de onderste 10 cm hiervan zit het http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/verwarmingselement/samsung/dc4700033a+04058040/. Draai het moertje in het midden bijna helemaal los en druk hem dan naar binnen. Je kunt het element er nu uit wrikken. Beschadig het element en de kuip niet anders blijft hij straks lekken. Zet daarna het element weer terug door hem er helemaal in te duwen en draai het moertje weer vast.
Link naar reactie
Dat is nu net mijn probleem, ik zie geen element in de kuip. Ik zie wel onder de kuip een witte plastiek bak met wat elektriciteitsdraden. Bedoel je die? En met: "en druk hem dan naar binnen", bedoel je dan die moer of de hele witte bak? (jammer dat ik geen foto kan plaatsen)
Link naar reactie
Ik heb eerst die moer in het midden los gedraaid. Het witte kapje zat toen nog muurvast. daarna heb ik ook die schroef links losgedraaid, die de bundel kabels vast houdt. Nu zat er wel beweging in de witte kap. Om hem helemaal weg te krijgen heb ik ruzie gekregen met de zwarte riem en het blauwe stroomdraadje. Deze zit aan de kap en verhinderd dat ik de kap echt helemaal weg krijg. Nu zie ik de achterkant van het element, maar er zit absoluut geen beweging in. Wat nu?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...