Ga naar inhoud

AEG code e20


Aanbevolen berichten

Beste, Mijn wasmachine geeft vaak code e20. De filter is nochtans ok (heb ik al meerdere keren nagekeken). Wanneer ik op start druk, werkt de machine weer even. Nu doet de machine niets meer. Wat moet ik nu doen? Ik heb al gelezen over het resetten van de wasmachine, en over de foutcode in het geheugen uitlezen. Hoe kan ik dat bij mijn machine doen? AEG model L 75484 EFL productnummer 91453141600 serienummer 21100197 Hartelijk dank!
Link naar reactie
Als hij nu niets meer doet staat dat volledig los van de E20 melding. E20 is een algemene "ik pomp niet (snel genoeg) af" melding. De volledige melding kun je opvragen door bij een draaiende machine de knoppen Start/Pauze en de knop links er van (uitgestelde start ?) samen in te drukken en ingedrukt te houden. Maar dan moet hij het wel eerst doen. Staat er wel 230V op het stopcontact? Zo ja, verwijder dan het bovenblad en volg het netsnoer naar binnen, je komt dan bij het netspannings filter. Komt daar nog wel 230V uit?
Link naar reactie
E21 is niet snel genoeg afpompen door bv een verstopping in de slang tussen de kuip en de pomp. Bv een sok oid. Kijk eens met een zaklamp door de gaatjes van de trommel naar beneden of je iets ziet liggen wat er niet thuis hoort. Wat ook nog kan is dat de machine wel goed afpompt maar dat de nivo regelaar dit niet goed meet. Verwijder hiervoor het bovenblad, de http://onderdelen.aeg.nl/product/3792216032/Pressostaat+analoog zit rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug. Als dit ook niets op lost controleer dan de slang tussen kuip en pomp op verstopping door hem los te halen. In deze slang zit een eco bal, mogelijk blijft deze klemmen. 230V: ja dat staat er nu op, anders zou hij het nu ook niet doen. Maar de spanning kan ook te laag worden, de machine valt dan uit. probeer hem de volgende keer als hij uitvalt eens met een goed verlengsnoer op een ander geaard stopcontact.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...