Ga naar inhoud

AEG OKO Lavamat 1500 Euro Update C7 fout


Michael-10

Aanbevolen berichten

Hallo, Zojuist onze wasmachine open gemaakt nav de C7 foutcode. Het verwarmingselement geeft 23 Ohm. Dat lijkt dus OK. Printplaat is mooi zwart rond het relais. Waarschijnlijk dus de boosdoener. Ik heb een behoorlijke tijd lopen zoeken op internet naar een nieuwe printplaat maar kan niks vinden. Wie weet mij in de juiste richting te wijzen? En is dat het nog waard voor een machine van 13 jaar oud? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Dat zwarte is zo te zien een ophoping van stof een koolborstelgruis. Zou kunnen geleiden en de temperatuur regeling voor de gek houden maar ik denk het niet. Kwast er over en dan is dat weer schoon. Het element heeft de juiste waarde, dat is dus goed. Stekker verbinding op het element nog goed? Stekkertje van de temperatuur sensor in het element ook goed? Temperatuur sensor zelf nog goed? Moet bij 20 graden ongeveer 6 KOhm zijn. Kabel naar module goed? Als dat allemaal goed is dan blijft eigenlijk alleen het relais op de module over, dat is volgens mij het rode blokje op de foto. Mogelijk zitten en nog een paar op. Controleer of daar de soldeer verbindingen goed van zijn of soldeer ze voor de zekerheid door. Volg op de printplaat de aansluiting van de verwarmings stekker en je komt bij het juiste relais uit. Bij twijfel nog een paar duidelijke fotos maken.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...