Ga naar inhoud

Ongewilde herstart Win98SE


Aanbevolen berichten

Ik heb op een pc met ABIT-SL6 moederbord (Celeron 400Mhz) Win98SE geinstalleerd. Bij de 1e start van Win98 verschijnt het zandlopertje op de bekende blauw/groene achtergrond en worden kennelij allerlei zaken geladen. Voordat ook maar één pictogram is verschenen start de pc opnieuw op. Dit blijft zich herhalen. Opstarten in veilige modus kan wel, doch in apparaatbeheer worden geen fouten gevonden. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Link naar reactie
[quote:8b7238330c="sdh"]En als je windows nou eens opnieuw installeerd? misschien dat dat helpt. het lijkt mij een software-probleem omdat hij wel gewoon opstart in de veilige modus.[/quote:8b7238330c] Heb Win98SE inmiddels al een keer of vier erop gezet. Steeds hetzelfde probleem. Alle PCI-sloten zijn leeg en ik maak gebruik van de interne video/audio-aansluitingen op met mobo, dus aan eventuele insteekkaarten kan het niet liggen.
Link naar reactie
[quote:8b8a68ca8c="boge94"][quote:8b8a68ca8c="sdh"]En als je windows nou eens opnieuw installeerd? misschien dat dat helpt. het lijkt mij een software-probleem omdat hij wel gewoon opstart in de veilige modus.[/quote:8b8a68ca8c] Heb Win98SE inmiddels al een keer of vier erop gezet. Steeds hetzelfde[/quote:8b8a68ca8c] Ook met een format c:?
Link naar reactie
[quote:4aab7a3caa="sdh"][quote:4aab7a3caa="boge94"][quote:4aab7a3caa="sdh"]En als je windows nou eens opnieuw installeerd? misschien dat dat helpt. het lijkt mij een software-probleem omdat hij wel gewoon opstart in de veilige modus.[/quote:4aab7a3caa] Heb Win98SE inmiddels al een keer of vier erop gezet. Steeds hetzelfde[/quote:4aab7a3caa] Ook met een format c:?[/quote:4aab7a3caa] Heb zelfs FDISK uitgevoerd!
Link naar reactie
[quote:fada993cd0="pcguy"]graka even uitwisselen anders. en als het een software probleem is, install voor de gein eens xp die laat veel eerder zien of er een fout is en wat die fout dan is (m.b.v. bluescreen)[/quote:fada993cd0] Bedankt voor de tip. Ga eerst ff een BIOS-update uitvoeren en het nogmaals met Win98 proberen. Lukt dit niet, dan is XP wellicht ook het proberen waard. Vraag mij overigens af wat dan het software-probleem zou oeten zijn, aangezien alleen Win98SE wordt geinstalleerd. Thanks
Link naar reactie
[quote:8c21dc29b4="pcguy"]graka even uitwisselen anders. en als het een software probleem is, install voor de gein eens xp die laat veel eerder zien of er een fout is en wat die fout dan is (m.b.v. bluescreen)[/quote:8c21dc29b4] Zowel een BIOS-update als XP geprobeerd. Zelfde resultaat. Bij het opstarten lijkt alles goed te gaan, tot het bureaublad moet worden opgebouwd. Denk echt dat het mobo naar de klo... is!. Al het andere (geheugen, processor, voeding, AGP-kaart etc.) al gedaan. :-?
Link naar reactie
[quote:5b14d2000a="sdh"]Suc6! en laat het ff weten als het (niet) gelukt is.. :wink:[/quote:5b14d2000a] Zowel een BIOS-update als XP geprobeerd. Zelfde resultaat. Bij het opstarten lijkt alles goed te gaan, tot het bureaublad moet worden opgebouwd. Denk echt dat het mobo naar de klo... is!. Al het andere (geheugen, processor, voeding, AGP-kaart etc.) al gedaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...