Ga naar inhoud

Welke geluidskaart: onboard of audigy


Aanbevolen berichten

hallo, ik ben van plan om een nieuwe computer te kopen. Ik weet al welke onderdelen ik ga kopen, behalve dat ik nog echt weet welke geluidskaart te kopen. Kan iemand mij mij helpen. Liefst een prijs onder de 150 euro. [b:183c72563f]* Edit * Wat zou ik het best doen? onboard? dus de geluidskaart die op dat moederbord voor de amd 64 socket 939 van msi (nforce3) zit? of zou ik kiezen voor de audigy 2 ( daar die van +- 80 euro). voor mij is het in ieder geval een vereiste dat het geluid van goeie kwaliteit is! ( dus geen gekraak, of metaalachtige klanken etc...)!![/b:183c72563f]
Link naar reactie
trouwens een tip/opmerking je hebt nu erg veel topics open staan over je nieuwe PC, kun je niet beter een centraal topic maken waar je gewoon alle vragen die je hebt stelt, zodat je alle vragen en antwoorden bij elkaar hebben staan, ook weet men dan goed waarover het gaat. Verder sluit ik me aan bij Gerben Die kaarten die Jolo opgeeft zijn de voorgangers van de Audigy en Audigy2, dus iets mindere kwaliteit, ook meende ik dat er nogal wat driverkwesties met de Soundblaster Live serie waren.
Link naar reactie
[quote:5b935eec1d="NoepZor"]Die kaarten die Jolo opgeeft zijn de voorgangers van de Audigy en Audigy2, dus iets mindere kwaliteit, ook meende ik dat er nogal wat driverkwesties met de Soundblaster Live serie waren[/quote:5b935eec1d] Wat voor een driver kwesties waren dat dan? Wellicht dat deze driver problemen al opgelost zijn. Ik heb zelf in 2 van mijn pc's een Creative Audigy1 gehad. Alleen wegens [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=113103&highlight=audigy]problemen met de Audigy1 firewire[/url] aansluiting, heb ik deze twee geluidskaarten uit mijn pc's verwijderd. Nu zitten de Creative SoundBlaster Live 5.1 er weer in.
Link naar reactie
Wat zou ik het best doen? onboard? dus de geluidskaart die op dat moederbord voor de amd 64 socket 939 van msi (nforce3) zit? of zou ik kiezen voor de audigy 2 ( daar die van +- 80 euro). voor mij is het in ieder geval een vereiste dat het geluid van goeie kwaliteit is! ( dus geen gekraak, of metaalachtige klanken etc...)!!
Link naar reactie
De geluidskaarten die Jolo noemt zijn goed genoeg als je verder niet aan games doet. Speel je wel games en stel je daarbij hoge eisen aan het geluid dan kun je beter een Audigy nemen. En inderdaad voor geluidsbewerking is een Audigy niet toereikend. Dan zou ik meer uitwijken naar wat professionelere geluidskaarten. Zelf prefereer ik altijd een geluidskaart (PCI kaart dus) boven een on board geval, al worden die laatste wel steeds beter.
Link naar reactie
heb zelf de socket 754 versie van de MSI neo, en de geluidskwaliteit is gewoon om te janken zo slecht.. hiervoor altijd nforce2 based Soundstorm borden gehad, en die waren echt subliem (gelijkwaardig aan een audigy) maar de AC'97 chip die er nu op zit is echt niet goed te noemen.. kijk even op de site van MSI welke onboard soundkaart er op de 939 versie zit...
Link naar reactie
7.1 channel audio codec RealTek ALC850. - Compliance with AC97 v2.3 Spec. - Meet PC2001 audio performance requirement. Een RealTek chip dus, ik heb er geen ervaring mee dus ik kan je niet vertellen of het wat is. Ik heb zelf een SB live! 5.1 digi. Voor mij, iemand die af en toe een gamepje speelt een prima kaart en natuurlijk ook voor mn MP3tjes :)
Link naar reactie
ik zou ook gaan voor de Augidy 2 ZS die heb ik nu ook en game loopen beter op een goed geluid kaart dan een slecht geluidt kaart hier is nog een review van die kaart daar is ook een game test kan je zien dat geluid kaart ook in vloet heeft op hoe veel FPS heb bij een game bij dezen kaart is dat beter dan de ander 2 goed kooper geluid kaarten http://www.guru3d.com/article/sound/120/
Link naar reactie
Zit met een soortgelijk probleem.... Ben pas overgestapt op A8V en wilde de onboard soundkaart (ALC850) niet gebruiken vanwege de nogal hoge processorbelasting. Heb dus maar de live! gebruikt die ik nog had liggen. Twijfel nu alleen of de overstap op audigy 2 zs loont of niet...... ben in ieder geval geen audiofiel! dus wat is wijsheid? kom er maar niet uit!
Link naar reactie
Als je veel games speelt zou ik voor een Audigy 2 ZS gaan. de nieuwste games ondersteunen EAX 3.0/4.0 geluid wat enkel hardwarematig word gedaan door de Audigy 2. Beetje gamer raad ik dus een Audigy 2 ZS aan. speel je zelden games en luister je af en toe wat muziek of zo dan heb je aan een SB digital 5.1 of Live! e.d. al meer dan zat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...