Ga naar inhoud

hardeschijf met data kapot. wel herkent, niet leesbaar.


Aanbevolen berichten

Gisteren heeft mijn hardeschijf vol met belangrijke data het begeven. dom, had natuurlijk een backup moeten hebben.. de hd wordt wel herkent in de bios, (maxtor 80 gb) maar kan niet gelezen worden. Physical damage, wordt er mij vertelt. Heb met Northon (partitie repair) geprobeerd het te repareren maar omdat de schijf niet gelezen kan worden kan northon het ook niet repareren. Zijn er nog oplossingen om de date terug te krijgen? Kunnen de schijfjes uit de hd worden gehaald en in een nieuwe werkende hd worden geplaatst? jan :P
Link naar reactie
ik heb dit probleem ook wel eens gehad en heb toen mijn data terug kunnen halen met "easy recovery" dit programma kan ook data vd schijf halen als er geen partitie op schijf is en zelfs als de schijf al geformatteerd is. Enige nadeel van het programma is dat het best prijzig is en dat je een extra harde schijf nodig hebt om de data weer weg te schrijven
Link naar reactie
http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm heeft mij eerder geholpen bij het terughalen van gegevens van een beschadigde schijf (volgens de site alleen in Fat (windows98 en ME) en niet in NTFS (XP en W2000)) Het is verwarrend want ook gegevens uit de prullenbak (ook de gewiste )worden teruggehaald maar met wat puzzelen kun je toch de meeste data wel herstellen . Je moet dan wel opstarten vanaf een andere schijf dus de beschadigde moet je tijdelijk als 2e in een andere pc hangen. Je teruggehaalde data kun je dan op de eerste schjf neerzetten. Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...