Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn slaapkamer een een server staan. Omdat deze teveel herrie maakt, zet ik hem 's nachts altijd uit. Maar ik wil hem 24 u.p.d. aan kunnen laten staan, dus moet ik hem wat stiller maken. Ik ben op zoek naar ervaringen en tips van anderen. Ik weet een aantal opties, zoals waterkoeling en speciale matten, maar ik ben benieuwd of dat echt zoveel scheelt. Ik heb in een pc een Zalman ZM300A-APF en een Zalman 6000-Cu zitten. Deze zijn al stil, maar het liefst wil ik de server nog stiller maken. Heeft iemand misschien tips of ervaringen voor me?
Link naar reactie
wat maakt er vooral herrie?? Je voeding en proc fan zullen het wel niet zijn, dus casefans en harde schijven maken een grote kans dat zij de herrie veroorzaken... Hou eens even je vinger in het midden van de fan, zodat hij stil gaat staan en als het geluid dan nog steeds goed te horen is, dan is het waarschijnlijk de harde schijf of een kleine koeler op je videokaart/nortbridge. Deze moet je dan vervangen voor passieve exemplaren en je harde schijf mag niet vibreren, dus rubber om je schroefjes en je kunt zorgen dat het geluid van je hd door matten gedempt wordt, maar je hd moet wel koel blijven, bv door er een casefan @7volt over te laten waaien
Link naar reactie
bij waterkoeling heb je nog een pomp die ruist, een fan over je radioator, die je niet echt hoord en nog je harde schijven. Dempingsmatten helpen vaak wel wat, maar maken hem niet helemaal geluidsdicht, vanwege kieren en er moet toch nog frisse lucht de kast in komen. Maar welke onderdelen maken snachts dan nog lawaai??
Link naar reactie
[quote:11f9db2de5="igg"]http://www.zalmanusa.com/usa/product/view.asp?idx=64&code= hiermee kun je echt iets stils bouwen[/quote:11f9db2de5] tja, als je al een stillie CPU, northbridje en videokaart fan hebt, en je hoort het geluid van je voeding en harde schijven, dan heeft zon kast niet veel zin. Zeker de prijs en het installeren kost je ook wel heel wat uurtjes, en het verwijderen van hardware is ook niet een pretje. trouwens nog ff een review van die kast: http://www.casejunkies.com/index.php?upn=010001&hl_id=2051&page=2778 Je zou eigenlijk eens moeten kijken wat er gebeurd als er geen harddisk in de server zit. En dan met een programma op knoppix je pc moeten stressen, zodat de voeding lekker warm wordt en die fan harder gaat draaien. Maar ik weet niet of er zulk soort progs zijn. In ieder geval kun je zo kijken of je harddisk niet nog wat geluid maakt (wat ik het meest waarschijnlijk acht)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...