Ga naar inhoud

AEG Lavamat 75860A blijft pompen, code E


Bas-12

Aanbevolen berichten

Beste experts, Na verhuizing geeft onze wasmachine code EF0. Ik heb gezien dat dit te maken kan hebben met natte bodemplaat (bv door overmatig zeegebruik), maar de bodemplaat is kurkdroog en we wassen meestal met het wasmiddel rechtstreeks in de trommel. Als ik op zoek ga naar de volgende code (knoppen start en tijd tegelijkertijd ingedrukt) zie ik code EF3. Ik heb eerder gelezen dat het de voeler zou zijn die dan dus defect is. Wie weet welk artikel ik moet bestellen/vervangen, zodat ik dit kan oplossen? En hoe ik dat dan moet doen? Bij voorbaat dank! Bas
Link naar reactie
Meerdere oorzaken mogelijk. Hoe is de machine vervoerd/verplaatst? Rechtop of op zijn kant? Met of zonder transport beugels/bouten? Indien fout vervoerd dan kan er nu een draad los liggen van de sensor of zit de sensor vast. Controleer dat eerst eens. Als dat niet het geval is blaas dan het slangetje van de nivo regelaar eens goed door. Bovenblad er af, regelaar zit ergens rechts boven. Trek slangetje er af, blaas slangetje goed door en probeer hem dan nog eens. Volgens mij klopt je type nummer niet. Graag ook het lange nummer uit de deurrand even vermelden.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...