Ga naar inhoud

Printinstellingen op een HP 710C printer


Aanbevolen berichten

Als ik wil gaan printen kan ik kiezen uit diverse instellingen: afdrukkwaliteit: best - normal - economy. papiersoort: normaal en diverse soorten HP fotopapier. Standaard druk ik altijd af op normaal papier afdrukkwaliteit normal, voor tekst hanteer ik altijd economy. Afdrukkwaliteit kan ik begrijpen. Maar wat is het effect van de instellingen papiersoort. Of is dit een beetje fake. Ik weet, als je op fotopapier instelt, dat dan de afdrukkwaliteit automatisch op best komt te staan. Ik verander dan best weer in normal, terwijl de instelling van papiersoort zich dan niet aanpast. Mijn afdrukken op fotopapier zien er heel behoorlijk uit, dus ik heb geen afdrukprobleem, maar ben wel nieuwsgierig naar het effect van de instellingen van papiersoort.
Link naar reactie
Captain, dank voor je reaktie. Maar wat wordt er precies aangepast bij de instelling papiersoort. Dat zal niet alleen de instelling best zijn in afdrukkwaliteit, anders lijkt deze optie enigszins overbodig, uitzoderingen daargelaten. Wordt bijv. ook het transport in de printer aangepast? Of de wijze van afdrukken, op welke manier dan ook?
Link naar reactie
[quote:8a518675f7="Jank"]Maar wat wordt er precies aangepast bij de instelling papiersoort. Dat zal niet alleen de instelling best zijn in afdrukkwaliteit, anders lijkt deze optie enigszins overbodig, uitzoderingen daargelaten.[/quote:8a518675f7]De optie is niet echt overbodig. Voor goede afdrukken is soms meer inkt nodig. Economy levert iets lichtere afdrukken, verder worden dan de kleinste details niet zichtbaar. Economy is dus zuiniger met inkt. Normaal is normaal en doet het eigenlijk altijd goed. Ga ik naar foto papier (of dikker papier) dan is best de juiste keuze hoewel ik bij glanspapier geen verschil zie tussen normaal en best. Gewoon een kwestie van uitproberen. Met instelling best wordt de meeste inkt verbruikt.
Link naar reactie
Hans, ik kan je helemaal volgen m.b.t. de instellingen van de afdrukkwaliteit. Deze opties zullen zeker niet overbodig zijn. Wel is het zo, dat, wanneer je bij papiersoort de optie fotopapier kiest, de afdrukkwaliteit automatisch op best wordt gezet. Ik zet deze ook weer handmatig terug op normaal. Zoals jij ook al opmerkt, de afdrukken op glanspapier zijn bij deze instelling goed. Maar ik ben juist reuze benieuwd, wat de optie papiersoort doet met de printer, behalve onder bepaalde omstandigheden de afdrukkwaliteit op best te zetten.
Link naar reactie
[quote:4547243b33="Jank"]Maar ik ben juist reuze benieuwd, wat de optie papiersoort doet met de printer, behalve onder bepaalde omstandigheden de afdrukkwaliteit op best te zetten.[/quote:4547243b33]Het zit 'm vooral in het aanpassen van de menging van de kleuren. Er wordt bijv. een wat feller blauw afgedrukt ofzo. De kleurstelling wordt gewoon wat anders; geoptimaliseerd voor dat type papier. Het zal wel iets te maken hebben van de weerslag die een bepaald type ondergrond op de hoeveelheid en kleurstelling van de gebruikte inkt heeft. Ik weet er het fijne niet van, maar ik heb zelf een keer een paar afdrukken gemaakt op normaal papier, beste kwaliteit, maar iedere keer met een ander 'papier profiel'. Dan zie je - al dan niet duidelijke - verschillen in het eindresultaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...