Ga naar inhoud

Oude (linux)HD aansluiten


Aanbevolen berichten

Hey allemaal! Ik had een tijdje naar volle tevredenheid een servertje draaien op Clarkconnect (een makkelijke linux-distributie speciaal voor server'en, etc). Het draaide als een zonnetje tot ie ermee stopte. Hij wilde niet meer. Opstarten lukt niet meer etc. Nu wil ik best het hele systeem opnieuw installeren, dat is het probleem niet. Maar eerst wil ik de HD backuppen. Het gaat om een Quantum Bigfoot HD van 2,5gb. Nu zou ik die HD aan willen sluiten op een compaq computer (150mhz, 32mb, windows 98) die precies zo'n HD heeft. Ik heb de HD uit het servertje dus aangesloten op de plek waar vroeger de CD-rom speler zat in de Compaq. Maar windows pakt de harde schijf helemaal niet. Ik voel dat ie draait, maar windows laat alleen de C: schijf zien. Hoe komt dit? Grtz, Roel
Link naar reactie
[quote:b96e5d0d8c="roel-online"]Hij wilde niet meer. Opstarten lukt niet meer etc. .... Maar windows pakt de harde schijf helemaal niet. Ik voel dat ie draait, maar windows laat alleen de C: schijf zien. Hoe komt dit? [/quote:b96e5d0d8c]Ik vermoed dat het ene met het andere te maken heeft. Vermoedelijk is de harde schijf kapot. Je kan diagnostische software downloaden bij de fabrikant van de harde schijf om dat te controleren. Als een harde schijf echt niet gevonden wordt, en de jumpers staan goed, en de kabels zijn goed aangesloten, tja, dan is die zeer waarschijnlijk kapot/
Link naar reactie
Ik heb de HD inmiddels op een andere pc aangesloten en met Drive Image 'bekeken'. Hij deed gewoon normaal, kan ik hier nu dus uit concluderen dat ie nog gewoon werkt en niet kapot is? Maar hoe haal ik die gegevens nu van die HD? Ik krijg de HD namelijk maar niet te zien in Windows XP. Bij hardware zie ik hem wel staan, dus hij herkent hem wel maar laat hem niet zien. Komt dit omdat Linux een andeer bestandsindeling heeft of zoiets?
Link naar reactie
[quote:8a5a303c63="roel-online"]Ik heb de HD inmiddels op een andere pc aangesloten en met Drive Image 'bekeken'. Maar hoe haal ik die gegevens nu van die HD?[/quote:8a5a303c63] Als Drive Image die Linux partities wel ziet, kun je die daarmee het beste kopieren naar een andere harddisk. Die dan uiteraard voor een deel ongepartitioneerd moet zijn. Het kopieren van data van een Linux partitie naar een fat32 en/of ntfs partitie raad ik af. Maar heb je wel eerst geprobeerd dat opstart probleem van Clarkconnect op te lossen, met een Linux bootdisk of met de Clarkconnect cd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...