Ga naar inhoud

compaq toetsenbord soms niet herkend


Aanbevolen berichten

Het volgende probleem doet zich bij mij voor. Ik heb sinds enige tijd een compaq toetsenbord met een usbaansluiting (UK-0133). Een prima toetsenbord. maar.... wanneer ik soms (niet altijd dus) opstart, dan wordt mij keyboard niet herkend (keyboard error of geen keyboard aanwezig). Ik heb trouwens geen compaq pc. Moederbord is asus A7nx8 deluxe. wanneer ik die error krijg, werkt er geen enkele toets meer, ookal staat er dat ik f1 of de deletetoets kan gebruiken om verder te gaan. Het enige dat helpt is usbplug eruit halen en een keyboard inpluggen met een ps2 aansluiting en opnieuw opstarten. Ook heb ik gemerkt dat mijn pc vastslaat, voordat hij bij het opstarten zo'n errorbericht over mijn keyboard geeft. Hoe dat komt? Dat weet ik niet. Volgens mij heb ik geen speciaal programma dat ik gebruik en waardoor hij vastslaat. wie kent dit probleem en wie weet een oplossing? Pukkie X Tech. gegevens; xp pro build 2600, athlon xp 3000 +, asus A7NX8 Deluxe,
Link naar reactie
En in Windows heb je er dus helemaal geen last van? Ik denk dat het komt omdat het een USB toetsenbord is. Die worden voor zover ik weet meestal niet herkend tijdens de POST en werken pas in Windows omdat het dus USB is. Met muizen heb je hetzelfde: USB muizen werken bijvoorbeeld meestal ook niet onder dos.. Heb je misschien een verloopstukje erbij gekregen? zo ja, zet die dan eens op je toetsenbord en sluit hem aan op de PS/2 poort, en kijk of het dan wel werkt. als dat het geval is, weet je waar het aan ligt.
Link naar reactie
alvast bedankt voor de ideeën. Ik denk dat ik een overloopstukje koop, dan kan via usb plug toch ps2 gebruiken. Dat heb ik ook gedaan met mijn usb muis. Die werkt daardoor sneller. Ik heb trouwens, legacy aanstaan, maar dat helpt niet. Verder zal ik eens kijken naar rundll32 zaken, misschien dat ik daar iets wijzer van word. PUkkie X
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...