Ga naar inhoud

beschadigde cd-rw nog bruikbaar


Aanbevolen berichten

hallo, van mijn cd-rw zijn er op het einde alleen zo 2 stukken van het brandbaar folie er af. foto nodig? hier: [img:7f9ce5d5ab]http://users.skynet.be/fa067460/DSC00031.JPG[/img:7f9ce5d5ab] [img:7f9ce5d5ab]http://users.skynet.be/fa067460/DSC00032.JPG[/img:7f9ce5d5ab] Kan ik deze nog branden? Olivier :wink:
Link naar reactie
[quote:eb569d95a1="J. de Boer"]By the way, wat spoken ze in vredesnaam uit met zo'n (geleende!) CD? Ik heb nog nooit zoiets gezien.[/quote:eb569d95a1]Als ik de avatar van Gecko bekijk, vermoed ik dat ze er aan knabbelen. :D Maar voor de voledigheid, als van zo'n laag een stukje af is, duurt het meestal niet heel lang voor ie in zijn geheel afgebladderd is. Weggooien dus, daar heb je niks aan.
Link naar reactie
[quote:7d5f273c3c="Captain_Kansloos"]Maar voor de voledigheid, als van zo'n laag een stukje af is, duurt het meestal niet heel lang voor ie in zijn geheel afgebladderd is. Weggooien dus, daar heb je niks aan.[/quote:7d5f273c3c] Ik heb eerst en vooral er zo'n stikker voor cd's opgeplakt (kan je zien op de foto's.) ter bescherming en voor te voorkomen dat het niet verder afbladerd. [quote:7d5f273c3c="Obi-wan-kenobi"]Ik vermoed het oneigenlijk gebruik van plakband ... [/quote:7d5f273c3c] Dit was de boosdoener, wel vreemd dat dat daarmee gebeurd doe dit vak bij die cd en nog nooit problemen gehad. Volgens mij heeft deze piwi er te hard aangetrokke. Ik plooi weestal een lipje om om makkelijk te verwijderen. Tot nu toe altijd zonder problemen - behalve op diene ene na.
Link naar reactie
Stickers, plakband en labels horen niet op een optisch medium als een CD-R of DVD-R thuis. In de C't stond onlangs een vernietigend artikel over CD-labels op DVD-R schijfjes. De labels zorgen voor mechanische kromtrekking door wisselende luchtvochtigheid. De labels zijn vaak van papier zetten uit en krimpen in door wisselende luchtvochtigheid, wat voor kromtrekkende schijfjes zorgt. Kunstof labels ebben daar watminder last van, maar de conclusie was iig dat je DVD's sowieso niet moest beplakken en oppassen met CD-R's. Als je CD-R's al beplakt moet je ze iig in een constante luchtvochtigheid bewaren. Ik zou trouwens nooit een beschadigde schijf in een drive stoppen: zo'n lullig goedkoop schijfje kan je relatief dure drive zomaar om zeep helpen. Da's volgens mij verkeerde (Hollandse) zuinigheid.
Link naar reactie
[quote:e6369216ac="Captain_Kansloos"]Ik zou trouwens nooit een beschadigde schijf in een drive stoppen: zo'n lullig goedkoop schijfje kan je relatief dure drive zomaar om zeep helpen. Da's volgens mij verkeerde (Hollandse) zuinigheid.[/quote:e6369216ac]in dit geval zou ik het 'gepaste' hollandse zuinigheid noemen. Je kan beter een cd weggooien dan kans te lopen de lens van je lezer/schrijver te beschadigen
Link naar reactie
[quote:578c4555dd="Passer"]in dit geval zou ik het 'gepaste' hollandse zuinigheid noemen. Je kan beter een cd weggooien dan kans te lopen de lens van je lezer/schrijver te beschadigen[/quote:578c4555dd]Ik drukte me wat ongelukkig uit: Het gebruiken van een beschadigde CD-R is verkeerde Hollandse zuinigheid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...