Ga naar inhoud

Fans van de PSU draaien niet?


Aanbevolen berichten

Ben vandaag begonnen de PC weer in elkaar te zetten, wordt toch maar es tijd aangezien ik vrijdag naar Drome ga :lol: Kheb nu al 4 lekkages (1 in elk van de 3 waterblocken + 1 van radiator) verholpen.. dat draait nu zonder lekkages. Kheb nu een stukje draad aan pin 13 & 14 van die moederbord connector zitten om ervoor te zorgen dat m'n waterkoeling het doet (staat ook zo in de handleiding), zonder dat ik de rest van de PC van stroom moet voorzien. Als ik nu de PC aanzet (met de knop op de PSU) dan gaan de fans bovenop m'n radiator + de pomp werken. Wat ik nu vreemd vindt is dat de fans van de PSU heel even draaien en daarna gewoon stoppen :-? Het is hier niet zo warm en goed doorlucht, maar ik vraag me toch af in hoeverre dit normaal is. De PSU is een [url=www.tagan.de]Tagan TG480-U01[/url] en heb em nog niet eerder gebruikt.
Link naar reactie
Eh jawel, d'r staat ook zown plaatje op de zijkant van de PSU + op de site van Tagan (onder specifications) die aangeeft op hoeveel RPM die fans draaien. Maar lager dan 500 RPM gaan die niet in de afbeelding :-? Dus je denkt dat t gewoon aan de temperatuur ligt, dat t gewoon niet warm genoeg is om t de fanst te laten draaien?
Link naar reactie
LOL ok, dan moet ik eerst ff al die pluggen aansluiten, hopen dat alles t overleefd heeft (toch niet WEER een kapotte videokaart :x), Windows installeren, etc. :lol: Dan laat ik t systeem voorlopig nog wel ff draaien zoals t nu is.. moeten nog wat luchtbellen uit hier en daar ;) Ow en volgens de tabel gaat het om het percentage Load waar de PSU onder is... dus temperatuur weet ik wat dat betreft niet zeker. Zal wel met elkaar verbonden zijn ofzow... :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...