Ga naar inhoud

DPMS-monitor op non-DPMS computer


Aanbevolen berichten

Niet veel voorkomend probleem, toch stel ik de vraag: Wij hebben thuis een omgevingsbediening, een Homeservant 2 van RTD, en daarmee kan een (lichamelijk) gehandicapte alles in en rond het huis bedienen: verlichtinging, alle audio/video/tv, deuren, intercom, telefoon etc etc. Dit werkt middels een zendertje aan de rolstoel waarmee je in een scrollend menu dingen kunt selecteren. Voor dat scrollende menu hebben we in totaal 3 beeldschermen in huis hangen. Dat zijn gewone VGA-aansluitingen. Die beeldschermen hebben we onlangs vervangen door mooie 15" TFT'jes, die ten eerste mooier zijn en ten tweede een stuk zuiniger in het gebruik. Dat verbruik is nogal wat, vooral met de vorige 3 CRT-monitoren, want op de controlbox van die HomeServant zit geen DPMS. Die schermen gaan dus wel op zwart, maar als zwart beeld zijnde en absoluut niet in een spaarstand. Het gevolg is, sinds de vervanging door TFT's, dat als het donker is je dus 3 lampen in huis hebt wat TFT's geven ook bij zwart beeld licht ! 's Nachtis is de hele slaapkamer (daar hangt er ook 1) verlicht door die TFT die zwart beeld geeft! En dan nu de vraag: weet iemand een apparaatje wat je tussen een monitor en een niet-DPMS-apparaat kan zetten wat detecteerd dat er niets met dat VGA-beeld gebeurt en dan een signaal aan de monitor afgeeft dat hij in suspend/standby kan gaan? Ik heb al veel gegoogled maar helaas. Ik dacht ooit eens, lang geleden, een zelfbouw-printplaatje-bouwpakketje gezien te hebben (bij conrad ofzo? maar in ieder geval niet meer daar te vinden....) maar wie weet schiet iemand wat te binnen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...