Ga naar inhoud

Printer print niet automatisch


Aanbevolen berichten

nog niet al te lang geleden had ik windows ME op mn pc, veel blauwe scherm en daarom overgestapt op windows XP. Ik heb er nu helaas wel 1 probleem bijgekregen: de printer. Tijdens windows ME startte mn printer altijd vanzelf wanneer ik zei dat er geprint moest worden. Nu moet ik elke keer de printer handmatig aanzetten om te printen. Dit is op zich niet een grote ramp. Maar de printer zit ook in een netwerk. En het is lastig als je elke keer heen en weer moet lopen om hem aan te zetten wanneer je wilt printen. Info over de priner: Hewlett Packard DekJet 815C (software zat al in windows XP) sinds kort aangesloten met een usb kabel dus hier kan het ook niet aan liggen. Voor de rest gaat het wel goed met de printer. Alvast bedankt, Rainmaker
Link naar reactie
Probeer drivers van hp te krijgen, dus niet die van winXP. Die zijn btw waarschijnlijk niet te vinden. Wat ik van canon printers weet is dat je mbv de drivers instellingen naar de printer zelf wegschrijft. Dus ook die instelling dat ie vanzelf aan gaat. Dus gewoon kijken bij de printereigenschappen.
Link naar reactie
Ik heb zoals gewoonlijk gekeken voor software op de site van de fabrikant, de meegeleverde cd-rom (van dik 3 jaar oud) laat zich namelijk niet op XP installeren. Ik kijken, nee geen software. ER wordt namelijk gezegd dat de software bij XP zit. DIt klopt dan ook. Er word, even voor Plextor, ook netjes aangegeven dat je de printer aan moet zetten als de pc aanstaat. Hierdoor installeert zich de nieuwe hardware zich dan ook vanzelf. Dit is bij mij dan ook al meerdere keren voorgekomen met USB software. Maar helaas hier heb ik dus nog geen oplossing bij gekregen.
Link naar reactie
Klik op Start en klik dan op Configuratiescherm. Klik op Printers en Andere hardware en klik vervolgens op Printers en Faxen. Klik met de rechtermuisknop op het pictogram van de HP Deskjet driver en selecteer Als standaardprinter instellen. [url]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericDocument?product=59863&cc=be&lc=nl&dlc=nl&tool=softwareCategory&docname=bdd09005[/url]
Link naar reactie
Ik heb nu precies het probleem gevonden ik weet alleen niet wat ik er aan kan doen. Het probleem zit hem waarschijnlijk in het volgende: bij de afdeling [b:535b332161]Printers en faxen[/b:535b332161] zie je bij de printer altijd staan gereed OF offline. Toen ik de printer opnieuw installeerde (voor de zoveelste keer) liet ik voor de verandering weer eens een testpagina afdrukken. De printer stond uit en men gaf ook aan dat de printer offline was. Een wonder geschiede: de printer ging aan en er werd een pagina afgedrukt. In mn scherm verscheen ook dat de printer gereed was. En toen ik hem weer uitzette was de printer weer offline. Na een wonder kan je ook weer de diepte inzakken. Ik probeerde het zelf eens in kladblok: niks noppes nada, gebeurde er. Hij deed het niet. Nu heb ik dus het probleem dat de computer niet weet wanneer de printer nou online of offline is. Terwijl voor de rest alles naar behoren functioneerd. WAT KAN IK ER AAN DOEN Mvg een wanhopige Rainmaker
Link naar reactie
Ik zal kijken naar de drivers van de 840C maar de optie om een nieuwe printer te kopen is er niet. (kben ook maar 17 jaar en om dan een printer te gaan kopen voor zon klein dingetje vind ik ook niets). Maar deze printer zou het wel moeten ondersteunen aangezien hij het ook gewoon deed in windows ME. Iets wat windows XP dan ook toch zou moeten kunnen lijkt me. Mvg Rainmaker Ps sorry voor eventuele typfouten kheb mn lenzen niet in :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...