Ga naar inhoud

Aanschaf van een DVD-brander


Aanbevolen berichten

Perfecte DVD-brander bestaat niet, maakt niet uit welk merk: Elke DVD-brander heeft problemen met compatibiliteit met bepaalde merken en types media. Lite-On, NEC, Plextor: de ene ondersteunt bepaalde media beter dan de ander ... Kijk liever naar een merk DVD-brander dat duidelijk op z'n website welke media met welke firmware ondersteund wordt. Kijk ook 's hoe regelmatig bepaalde fabrikanten met nieuwe firmware uit komt! Voor die zwarte Dell van je hoef je trouwens niet perse een zwarte DVD-brander te hebben, bij bepaalde merken kan je nl. het frontje vervangen in de gewenste kleur ...
Link naar reactie
Dank je voor deze bekijktips. Maar ik zou niet weten welke fabrikant nou echt naam en faam heeft op dit gebied. Daarom vraag ik hier advies welke DVD-brander fabrikant gewoon all-round alle zaken op orde heeft en een zwarte kan leveren. Dat is voor mij "de perfecte" DVD-brander. Als dat die NEC is, dan koop ik die NEC. Ik ben alleen fan van Lite-ON omdat ik daar zo'n goede ervaringen mee heb alleen op "DVD-brander gebied" niet. Want ik heb nooit een DVD-brander gehad en wellicht dat Lite-ON op dat gebied toch door Nec of anderen voorbij gestreefd worden. Aangezien zeker enkele van jullie veel meer ervaring hebben met DVD's branden dan ik, hoop ik dat een aantal van jullie een bepaald type echt aanbevelen, liefst met wat achtergrondinformatie. Ik zie als populairste in Pricewatch (tweakers) idd. die Nec staan en dat Lite-On op de 4 plek staat. Maar ja, wat is daar de reden van enz... Tot dusver bedankt maar graag iets meer info.
Link naar reactie
Tsja, ik heb zelf geen NEC en LiteOn DL DVD-fikkers onder mekaar in m'n kast hangen, en ik neem aan dat andere forumleden dat ook niet hebben. Ik heb wel goede ervaringen met m'n NEC ND-2500, maar heb ook geen problemen met de media die ik gekocht heb. Over het algemeen is LiteOn iets beter met media-ondersteuning omdat die meer toelaat dan NEC, ook met het oog op evt. brandfouten. Maar of die meerprijs het waard is ... Kijk anders 's naar reviews, deze bijvoorbeeld: http://www.cdfreaks.com/article/search/B/
Link naar reactie
Ik heb sinds kort een Lite-On 812S. Deze kun je omflashen naar een 832S dual layer. Dus dan heb je voor een euro of € 85,- een prima dual layer brander. Zolang je officiele firmware gebruikt vervalt de garantie niet. Standaard wordt deze brander met een wit frontje geleverd maar ze zijn voor deze brander ook in het zwart te krijgen. http://codeguys.rpc1.org/firmwares.html Ik ben zeer tevreden over mijn Lite-On. Ze zijn idd erg goed met compatibiliteit met verschillende media. En inderdaad, perfecte branders bestaan niet maar met Lite-On zul je die problemen niet zo gauw hebben.
Link naar reactie
Ik heb ook een vraagje hierover. Ik heb nu een Aopen cd-brander 4850. Deze kan cd-r branden op 48 speed. Nou betreur ik dat deze brander ontzettend veel lawaai maakt. Een fatsoenlijk muziekcd'tje hierin afspelen gaat al niet, want het lawaai overstemet het geluid. Dat werd natuurlijk niet bij aankoop verteld maar hoorde ik later pas van iemand dat dit normaal is bij Aopen.Hoe staat ut met de Nec en Lite-on dvd branders. Zijn die wel stil??? Ik heb wel een dvd speler, maar vind het wel fijn dat ik nog gewoon ongestoord kan werken zonder lawaai als ik aan het branden ben.
Link naar reactie
[quote:25f1079aa6="AswinW"] Is het raadzaam te wachten op nieuwe ontwikkelingen op DVD-branders ? [/quote:25f1079aa6] Het is altijd raadzaam om te wachten op nieuwe ontwikkelingen. Maar de meeste mensen zijn niet zo geduldig ... :roll: [quote:25f1079aa6="AswinW"] Kan je met de ND 2510 van NEC een 1 op 1 kopie maken van DVD's ? (dual layer) [/quote:25f1079aa6] Ja, mits je evt. kopieerbeveiligingen kan omzeilen. :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...