Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Mijn dochter is bijna jarig {15} nu zag ik bij de marskramer een Trust 350 digitale camera ,Vraag:is dit nu wat of helemaal niets. We / zij fotografeert zeer weinig , dus alleen voor een foto van vrienden, en in en om het huis. De prijs is 49.95 , meer b.v. 150 euro is mij veel te duur en ons gewone toestel is kapot. Hoop dat iemand mij enig advies kan geven.
Link naar reactie
Tja, het werkt, maar daar is alles wel mee gezegd. Bij digitale camera's onder de 150 euro hoef je zowieso niet zoveel te verwachten. Nou kan het natuurlijk best zijn dat je dochter heel tevreden wordt met een camera als die Trust. Tenslotte zijn er ook hele volksstammen die met van die analoge wegwerp camera's "de mooiste foto's maken".
Link naar reactie
Die trust 350 heeft een resolutie van slechts 0.3 Megapixels. Dit is voldoende voor het versturen van foto´s via e-mail o.i.d., maar niet voor echt normale foto´s. De 950 Powercam heeft een resolutie van 3.1 megapixels, dat is ruimschoots voldoende voor goede foto´s en zelfs voor uitprinten op normaal fotoformaat. Naar die 6.6 moet je niet kijken, want dat zijn "erbij verzonnen" pixels. 99 euro lijkt me ook wel een redelijke prijs. Ik zou er trouwens nog wel gelijk een paar NiMH-batterijen bij kopen, normale batterijen zijn al na 20 minuten gebruik leeg.
Link naar reactie
[quote:658f649ff7="DBP"]De 950 Powercam heeft een resolutie van 3.1 megapixels, dat is ruimschoots voldoende voor goede foto´s en zelfs voor uitprinten op normaal fotoformaat. [/quote:658f649ff7]Dat klopt in principe wel, maar de resolutie alleen bepaald niet de kwaliteit van de foto. Denk ook aan compressie; goedkopere camera's maken vaak slechtere JPEG's dan de wat duurdere modellen. Daarnaast is een behoorlijke lens ook onontbeerlijk. De belichting en scherpte is ook vaak niet optimaal. Van de andere kant: goede specs maken je niet automatisch een tevreden gebruiker. Als je niet zo kieskeurig bent en termen als sluitertijd en diafragma zeggen je niks, dan wordt je waarschijnlijk best gelukkig met een dergelijke camera.
Link naar reactie
[quote:a996f24ce7="Captain_Kansloos"]Dat klopt in principe wel, maar de resolutie alleen bepaald niet de kwaliteit van de foto. Denk ook aan compressie; goedkopere camera's maken vaak slechtere JPEG's dan de wat duurdere modellen. Daarnaast is een behoorlijke lens ook onontbeerlijk. De belichting en scherpte is ook vaak niet optimaal.[/quote:a996f24ce7] Dat klopt idd helemaal, maar de TS zoekt een camera voor z´n 15-jarige dochter die af en toe eens wat foto´s maakt. Als zij deze camera voor haar verjaardag krijgt, zal ze d´r superblij mee zijn. :wink:
Link naar reactie
Kijk hier eens : http://www.mr-at.nl/ Ze verkopen daar een hp 620 voor 119,= euro. Het is wel refurb, dat houdt in dat die camera's niet nieuw zijn, maar er zit gewoon 1 jaar fabrieksgarantie op. Ik heb zelf wel wat vaker bij mr-at gekocht en mocht er ooit iets niet goed zijn dan kun je het terug sturen en krijg je je geld terug.
Link naar reactie
[quote:83e4aae614="pdexie"] Kijk hier eens : http://www.mr-at.nl/ Ze verkopen daar een hp 620 voor 119,= euro. Het is wel refurb, dat houdt in dat die camera's niet nieuw zijn, maar er zit gewoon 1 jaar fabrieksgarantie op. Ik heb zelf wel wat vaker bij mr-at gekocht en mocht er ooit iets niet goed zijn dan kun je het terug sturen en krijg je je geld terug. [/quote:83e4aae614] Volgens mij is de HP 635 de opvolger van de 620 en is nieuw op sommige plaatsen al te krijgen voor 99 euro (heb er zelf 1 voor iemand gehaald bij Paradigit): http://www.tweakers.net/pricewatch/62765?Landfilter=Benelux
Link naar reactie
[quote:b618d6b26c="MichelG"]Ik heb hier een TRUST 910Z POWERC@M OPTICAL ZOOOM en deze maakt vind ik uitstekende foto's ! En om het te laten zien heb ik even een paar kleine voorbeeldjes op het internet gezet. Zier [url=http://home.wanadoo.nl/simongrin/fotos/]hier[/url][/quote:b618d6b26c] nette fotos hoor. zeker ook een mooie camera voor de ts (denk ik)
Link naar reactie
[quote:73e29fde93="Captain_Kansloos"]Persoonlijk vind ik dat er op de laatste 3 foto's behoorlijk wat ruis te zien is. De foto's daarvoor zijn zeker acceptabel. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.[/quote:73e29fde93] als je goed kijkt zie je het een klein beetje maar wat doet iemand van 15 er nou mee? beetje foto's maken van vrienden enzo dan is dit toch goed?
Link naar reactie
[quote:0f24d0a37a="gerben"]En als ze een betere wil, kan ze die zelf verdienen met vakantiewerk, toch?[/quote:0f24d0a37a] Misschien wat offtopic, maar als je geen 16 bent is vakantiewerk verrekte moeilijk om te krijgen, en ik spreek uit ervaring :( (dan mag je nog niet met machines werken, of je moet een goede kennis of zo hebben :wink: )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...