anoniem Geplaatst: 18 juni 2004 Delen Geplaatst: 18 juni 2004 Mijn dochter is bijna jarig {15} nu zag ik bij de marskramer een Trust 350 digitale camera ,Vraag:is dit nu wat of helemaal niets. We / zij fotografeert zeer weinig , dus alleen voor een foto van vrienden, en in en om het huis. De prijs is 49.95 , meer b.v. 150 euro is mij veel te duur en ons gewone toestel is kapot. Hoop dat iemand mij enig advies kan geven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2004 Helemaal niets. Dus. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2004 OK duidelijk. nu zag ik ergens anders ook een Trust 913 Powercam Zoom, voor 99 euro is dit dan iets?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2004 Tja, het werkt, maar daar is alles wel mee gezegd. Bij digitale camera's onder de 150 euro hoef je zowieso niet zoveel te verwachten. Nou kan het natuurlijk best zijn dat je dochter heel tevreden wordt met een camera als die Trust. Tenslotte zijn er ook hele volksstammen die met van die analoge wegwerp camera's "de mooiste foto's maken". Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2004 Die trust 350 heeft een resolutie van slechts 0.3 Megapixels. Dit is voldoende voor het versturen van foto´s via e-mail o.i.d., maar niet voor echt normale foto´s. De 950 Powercam heeft een resolutie van 3.1 megapixels, dat is ruimschoots voldoende voor goede foto´s en zelfs voor uitprinten op normaal fotoformaat. Naar die 6.6 moet je niet kijken, want dat zijn "erbij verzonnen" pixels. 99 euro lijkt me ook wel een redelijke prijs. Ik zou er trouwens nog wel gelijk een paar NiMH-batterijen bij kopen, normale batterijen zijn al na 20 minuten gebruik leeg. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2004 [quote:658f649ff7="DBP"]De 950 Powercam heeft een resolutie van 3.1 megapixels, dat is ruimschoots voldoende voor goede foto´s en zelfs voor uitprinten op normaal fotoformaat. [/quote:658f649ff7]Dat klopt in principe wel, maar de resolutie alleen bepaald niet de kwaliteit van de foto. Denk ook aan compressie; goedkopere camera's maken vaak slechtere JPEG's dan de wat duurdere modellen. Daarnaast is een behoorlijke lens ook onontbeerlijk. De belichting en scherpte is ook vaak niet optimaal. Van de andere kant: goede specs maken je niet automatisch een tevreden gebruiker. Als je niet zo kieskeurig bent en termen als sluitertijd en diafragma zeggen je niks, dan wordt je waarschijnlijk best gelukkig met een dergelijke camera. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2004 [quote:a996f24ce7="Captain_Kansloos"]Dat klopt in principe wel, maar de resolutie alleen bepaald niet de kwaliteit van de foto. Denk ook aan compressie; goedkopere camera's maken vaak slechtere JPEG's dan de wat duurdere modellen. Daarnaast is een behoorlijke lens ook onontbeerlijk. De belichting en scherpte is ook vaak niet optimaal.[/quote:a996f24ce7] Dat klopt idd helemaal, maar de TS zoekt een camera voor z´n 15-jarige dochter die af en toe eens wat foto´s maakt. Als zij deze camera voor haar verjaardag krijgt, zal ze d´r superblij mee zijn. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2004 2.0 megapixel is genoeg. NEEM EEN GOEDE LENS meeste mensen denken er niet aan dat de lens belangrijk is, echter maakt een canon van een maat van me van 3 mp mooiere fotows als een of andere rotding van 5.0mp :P optische zoom ipv digitale zoom is ook wel makkelijk vaak Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2004 Weinig keus in die prijsklasse. Zou wel proberen te gaan voor een toestelletje van een echt cameramerk, bijv. de Fuji Digital Q1 (ziet er erg speels uit): http://www.tweakers.net/pricewatch/76921?Landfilter=Benelux Of de Kodak CX6200: http://www.tweakers.net/pricewatch/63402?Landfilter=Benelux Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2004 Kijk hier eens : http://www.mr-at.nl/ Ze verkopen daar een hp 620 voor 119,= euro. Het is wel refurb, dat houdt in dat die camera's niet nieuw zijn, maar er zit gewoon 1 jaar fabrieksgarantie op. Ik heb zelf wel wat vaker bij mr-at gekocht en mocht er ooit iets niet goed zijn dan kun je het terug sturen en krijg je je geld terug. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2004 [quote:83e4aae614="pdexie"] Kijk hier eens : http://www.mr-at.nl/ Ze verkopen daar een hp 620 voor 119,= euro. Het is wel refurb, dat houdt in dat die camera's niet nieuw zijn, maar er zit gewoon 1 jaar fabrieksgarantie op. Ik heb zelf wel wat vaker bij mr-at gekocht en mocht er ooit iets niet goed zijn dan kun je het terug sturen en krijg je je geld terug. [/quote:83e4aae614] Volgens mij is de HP 635 de opvolger van de 620 en is nieuw op sommige plaatsen al te krijgen voor 99 euro (heb er zelf 1 voor iemand gehaald bij Paradigit): http://www.tweakers.net/pricewatch/62765?Landfilter=Benelux Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2004 Ik heb hier een TRUST 910Z POWERC@M OPTICAL ZOOOM en deze maakt vind ik uitstekende foto's ! En om het te laten zien heb ik even een paar kleine voorbeeldjes op het internet gezet. Zier [url=http://home.wanadoo.nl/simongrin/fotos/]hier[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2004 [quote:b618d6b26c="MichelG"]Ik heb hier een TRUST 910Z POWERC@M OPTICAL ZOOOM en deze maakt vind ik uitstekende foto's ! En om het te laten zien heb ik even een paar kleine voorbeeldjes op het internet gezet. Zier [url=http://home.wanadoo.nl/simongrin/fotos/]hier[/url][/quote:b618d6b26c] nette fotos hoor. zeker ook een mooie camera voor de ts (denk ik) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2004 Persoonlijk vind ik dat er op de laatste 3 foto's behoorlijk wat ruis te zien is. De foto's daarvoor zijn zeker acceptabel. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2004 [quote:73e29fde93="Captain_Kansloos"]Persoonlijk vind ik dat er op de laatste 3 foto's behoorlijk wat ruis te zien is. De foto's daarvoor zijn zeker acceptabel. Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.[/quote:73e29fde93] als je goed kijkt zie je het een klein beetje maar wat doet iemand van 15 er nou mee? beetje foto's maken van vrienden enzo dan is dit toch goed? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2004 Idd, echt goed scherp is het niet, maar wat wil je voor dat geld... Maar de belichting is best redelijk en op 10 x 13 1/3 cm afdrukken merk je d'r vast niet zoveel van. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2004 Dank voor de adviezen, en MichelG dit zijn zeker prima foto s. En voor ons gebruik , een prima afdruk dank daar voor,denk dat dit hem toch wel wordt, duurder hoeft in ieder geval niet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2004 Ik denk idd dat dit een mooie camera is. Die Trust 350 heeft mijn broer ook en dat is echt een kl*te ding. Geen focus, slechte kwaliteit, slechte belichting, alleen MMC geheugen en geen optische zoom. Dus die echt niet doen. Maar dat was dus al duidelijk :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2004 De karwei heeft ook een trust camera (920 powercam) in de aanbieding voor 99 euro. Misschien ook nog een idee. En als ze een betere wil, kan ze die zelf verdienen met vakantiewerk, toch? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2004 [quote:0f24d0a37a="gerben"]En als ze een betere wil, kan ze die zelf verdienen met vakantiewerk, toch?[/quote:0f24d0a37a] Misschien wat offtopic, maar als je geen 16 bent is vakantiewerk verrekte moeilijk om te krijgen, en ik spreek uit ervaring :( (dan mag je nog niet met machines werken, of je moet een goede kennis of zo hebben :wink: ) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen