Ga naar inhoud

Probleem met Harddisk


Aanbevolen berichten

Soms als ik gewoon in Windows te werken zit krijg ik ineens een blauw scherm met een foutmelding en tegelijkertijd valt (naar mijn idee) de hardeschijf uit. Als ik dan de PC reset, wordt de harddisk meestal niet herkend en zet ik hem meestal even een paar minuutjes uit. Als ik hen daarna weer aanzet werkt ie meestal wel gewoon weer goed... :-? Is mijn harddisk nu aan het 'doodgaan' of kan de oorzaak ergens anders liggen? BVD. :D
Link naar reactie
zou kunnen, maar heb je al gecontroleerd op loszittende stekkers? Verder kan de foutcode die wordt weergegeven je ook wat meer vertellen dus als je die ook nog even kan melden. Om de harddisk verder te kunnen testen kun je ook de tools van de fabrikant gebruiken om te controleren, alleen de ervaring leert wel dat ze niet altijd zien dat een harddisk aan het dood gaan is, maarja je kunt het allicht proberen.
Link naar reactie
[quote:f47be693d9="MKL"]zou kunnen, maar heb je al gecontroleerd op loszittende stekkers? Verder kan de foutcode die wordt weergegeven je ook wat meer vertellen dus als je die ook nog even kan melden. Om de harddisk verder te kunnen testen kun je ook de tools van de fabrikant gebruiken om te controleren, alleen de ervaring leert wel dat ze niet altijd zien dat een harddisk aan het dood gaan is, maarja je kunt het allicht proberen.[/quote:f47be693d9] Op losszittende stekkers heb ik idd al gecontroleerd. En de volgende keer als ik weer zo'n foutmelding krijg post ik em wel ff, het probleem is alleen dat dat niet zo heel vaak gebeurt.. meestal word ie meteen al niet herkent bij de POST (was ik trouwens vergeten te melden in de startpost :oops: ) iig bedankt voor je reactie! :D
Link naar reactie
[quote:8f03e452b9="Night Light"]soms merk je helemaal niks en op 'n dag ......... schijf kaduuk ..... doet niks meer weg alle data dus als je 'n vermoeden hebt zorg dan iig dat je data in veiligheid zijn :wink:[/quote:8f03e452b9] Precies, en daar begin ik nu dus ook een beetje bang voor te worden.
Link naar reactie
Maakt de harde schijf nog rare geluiden?? Staat SMART in je bios al aan of uit?? ALs het uit staat (en je het hebt), zet het dan aan. Dit controleert of je hd nog goed werkt en dan krijg je een grote melding dat je alles moet backuppen en op toets x moet drukken om verder te gaan... Verder heeft de fabrikant ook tooltjes om te controleren of je hd het nog goed doet: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649273#hddvaag daar staat een lijstje met links. Ik heb alleen powermax (maxtor) gebruikt en je kon daar allemaal test kiezen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...