Ga naar inhoud

harddisk fat of ntfs


Aanbevolen berichten

Nee hoor, kan zowel met FAT32 als NTFS. Welke van de twee je het beste kan gebruiken hangt af van een paar dingen: Hoe groot is de schijf? (hoe groter de schijf, hoe meer voordelen NTFS heeft) Moet hij onder DOS bereikbaar zijn? (NTFS is niet eenvoudig te benaderen onder DOS) Wil je goede beveiliging? (NTFS biedt betere databeveiliging dan FAT32) Enz....
Link naar reactie
[quote:9c63372888="Maarten81"]Wil je goede beveiliging? (NTFS biedt betere databeveiliging dan FAT32) [/quote:9c63372888] En dat kan ook in je nadeel werken als je PC niet meer opstart in Windows. Om te backuppen in DOS kan je natuurlijk wel NTFS readers voor DOS gebruiken, maar gewoon in DOS benaderen is dan veel makkelijker en sneller.
Link naar reactie
Let er ook op dat als je twee verschillende bestandssystemen op twee verschillende schijven hebt staan, de ene schijf de andere niet ziet. Als bijvoorbeeld de C:\ schijf FAT32 is en de D:\ schijf NTFS dan kun je, eenmaal opgestart van de C:\ schijf de bestanden op D:\ dus niet zien. Verder wordt er gezegd dat een NTFS schijf veel minder snel fragmenteerd, maar of dit bevestigd is weet ik niet. Misschien iemand anders hier wel. Groetjes van Jan Willem. :D
Link naar reactie
[quote:80a2c30eab="jwspruyt"]Let er ook op dat als je twee verschillende bestandssystemen op twee verschillende schijven hebt staan, de ene schijf de andere niet ziet. Als bijvoorbeeld de C:\ schijf FAT32 is en de D:\ schijf NTFS dan kun je, eenmaal opgestart van de C:\ schijf de bestanden op D:\ dus niet zien. Verder wordt er gezegd dat een NTFS schijf veel minder snel fragmenteerd, maar of dit bevestigd is weet ik niet. Misschien iemand anders hier wel. Groetjes van Jan Willem. :D[/quote:80a2c30eab] Dit is dus totale onzin: ik denk dat je gewoon in de war zit met Windows 9x/Me (enkel FAT32) en de op Windows NT gebaseerde OS-en (Winnt/2k/xp) die wel NTFS ondersteunt. Het is inderdaad wel zo dat NTFS minder snel gedefragmenteerd raakt, maar helaas is dit ook aanwezig bij NTFS. Dus als jij gewoon winxp op een FAT32 installeert op een primaire schijf en je formatteert je tweede schijf in NTFS kan je perfect je bestandjes heen en weer slepen. Bij Win9x/me krijg je inderdaad problemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...