Ga naar inhoud

Toetsenbord piepte


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik ben iemand die graag dingen leert over de computer, ik hoop dat jullie mij niet lastig vinden met mijn vragen. Maar wat betekend het als het toetsenbord piept. Ik was nl aan het typen op internet en opeens piepte 1x het toetsenbord onder het typen. Ik zou graag willen weten wat dat is. Zelf heb ik het vermoeden dat het komt als ik eens te snel typ, of misschien 2 toetsen indrukte per ongeluk. Kortom, lijkt me niks ernstigs maar wil het gewoon graag weten :lol: Oja typt naar behoren
Link naar reactie
[quote:bc51944a57="evisu"]volgens my heeft iedere PC dat. als je minimaal 3 toetsen tegelijk intypt zo'n piep maakt (niet altijd btw :P) en dit komt by my nie uit me boxen, maar uit me kast...[/quote:bc51944a57]Klopt, hier ook, maar dan moet ik ze wel 2 of 3 seconden tegelijk vasthouden, anders negeert 'ie dat gewoon.
Link naar reactie
Je toetsaanslagen worden opgeslagen in een buffer. Als die buffer vol zit en je drukt dan een toets in, krijg je een piepje. Normaliter zal dat niet gebeuren omdat je besturingssysteem die toetsafslagen zal afvangen en zal doorgeven aan het programma waar de toetsaanslag naar toe moet (bv word). Nadat het is afgehandeld door het programma, wordt de toetsaanslag uit de biffer verwijderd. Als je besturingssysteem echter bezig is met andere zaken en/of als je programma neemt erg lang om de toetsaanslag af te handelen en/of als je erg snel typt, loopt je buffer vol. Inderdaad, niks ernstigs.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...