anoniem Geplaatst: 27 mei 2004 Delen Geplaatst: 27 mei 2004 Hoi, Ik ben iemand die graag dingen leert over de computer, ik hoop dat jullie mij niet lastig vinden met mijn vragen. Maar wat betekend het als het toetsenbord piept. Ik was nl aan het typen op internet en opeens piepte 1x het toetsenbord onder het typen. Ik zou graag willen weten wat dat is. Zelf heb ik het vermoeden dat het komt als ik eens te snel typ, of misschien 2 toetsen indrukte per ongeluk. Kortom, lijkt me niks ernstigs maar wil het gewoon graag weten :lol: Oja typt naar behoren Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2004 Je toetsenbord kan niet piepen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2004 gaat het hier om een laptop? Want als ik bijvoorbeeld per ongeluk teveel pijltjes toetsen indruk, als ik een racespelletje aan het spelen ben, dan piept hij namelijk ook, middels mijn speakertjes dan wel. Want mijn toetsenbord zelf kan niet piepen, nee 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2004 volgens my heeft iedere PC dat. als je minimaal 3 toetsen tegelijk intypt zo'n piep maakt (niet altijd btw :P) en dit komt by my nie uit me boxen, maar uit me kast... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2004 [quote:bc51944a57="evisu"]volgens my heeft iedere PC dat. als je minimaal 3 toetsen tegelijk intypt zo'n piep maakt (niet altijd btw :P) en dit komt by my nie uit me boxen, maar uit me kast...[/quote:bc51944a57]Klopt, hier ook, maar dan moet ik ze wel 2 of 3 seconden tegelijk vasthouden, anders negeert 'ie dat gewoon. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2004 Je toetsaanslagen worden opgeslagen in een buffer. Als die buffer vol zit en je drukt dan een toets in, krijg je een piepje. Normaliter zal dat niet gebeuren omdat je besturingssysteem die toetsafslagen zal afvangen en zal doorgeven aan het programma waar de toetsaanslag naar toe moet (bv word). Nadat het is afgehandeld door het programma, wordt de toetsaanslag uit de biffer verwijderd. Als je besturingssysteem echter bezig is met andere zaken en/of als je programma neemt erg lang om de toetsaanslag af te handelen en/of als je erg snel typt, loopt je buffer vol. Inderdaad, niks ernstigs. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2004 Heb ik ook als ik spellen speel. Is gewoon dat je teveel toetsen tegelijk indrukt. Vind ik ook niet raar als je ziet dat al die toetsen (stuk of 110) door een paar draadjes kunnen :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2004 Dankje wel mannen! :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2004 is dat niet raar? bij sommige spellen moet je meer dan 3 knoppen indrukken en dan gaat dat dus niet. ligt het dan aan een te kleine buffer dat ie dat niet aankan? zokja waarom maken ze die dan niet groter? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2004 Wat betekend het eigelijk als een computer een piepje / tuut tuut laat horen? Waar heeft zo'n geluid dus eigelijk mee te maken. Neem aan dat hij dat niet zomaar doet. Wordt tijd dat ik me een pc boek ga kopen geloof ik :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2004 kan met van alles te maken hebben.. (te veel toetsen :lol: indrukken bijv.) of als bijv ide apparaat niet goed zit.. of als video kaart niet goed zit.. bij al deze dingen gaat ie bij mij piepenj... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2004 Kun je in het bios soms wel uitzetten, iets met typematic delay. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2004 [quote:67ccd54cd5="BrigitteW"]Kun je in het bios soms wel uitzetten, iets met typematic delay.[/quote:67ccd54cd5]Idd, Typematic Rate Delay heet dat hier volgens mij... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen