Ga naar inhoud

Miele W8120/W843 pakt te weinig water


jvroozendaal

Aanbevolen berichten

Machine uit Deur dicht Knop op einde Bovenste en middelste knopje ingedrukt houden Machine aanzetten Nu moet rechts het bovenste lampje gaan knipperen Knop met de klok mee draaien en elke klik is een stap Beginnend bij Voorwas water Nivo 1 daarna verwarmen 35 graden Hoofdwas Nivo 2 Wasverzachter Nivo 3 4 is niks Pompen Trommel ritme links daarna rechts Pompen centrifugeren hoogste toerental De rest is niks Alle Nivos moeten snel vollopen
Link naar reactie
Ik heb geprobeerd de test uit te voeren maar de machine reageert anders dan omschreven. Na het aanzetten van de machine zoals in het lijstje gaat rechts niet het bovenste lampje branden maar het tweede van boven (wassen) wanneer de knop met de klok mee een stap gezet wordt dan blijft lampje (wassen) knipperen en gaat het lampje eronder branden (spoelen) maar verder gebeurd er niets. De waterkraan staat gewoon open. Nog een stap verder blijft alleen lampje (wassen ) knipperen verder gebeurd er wederom niets. Nog een stap verder hetzelfde. Er gebeurd ook niets als ik nadien de start toets indruk dan gebeurd er ook niets.
Link naar reactie
Het was de bovenste en de onderste knop.Toen kwam ik in het testprogramma. Ik heb de volgende waardes kunnen meten in de trommel. Nivo 1 bovenkant water tot aan de trommelbodem ongeveer 4 cm. Nivo 2 bovenkant water tot aan de trommelbodem ongeveer 8 cm. Nivo 3 bovenkant water tot aan de trommelbodem ongeveer 12 a 14 cm. Het water lijkt niet zo snel te lopen in geen van de drie gevallen. Het water wordt warm in stap 1. Lijken dit normale waardes? Een vraagje nog is de waterinloop tijdgebonden of wordt dat geregeld door een nivo schakelaar? Als het nivo gestuurd is kan het dan zijn dat het nivo buisje of slangetje een beetje verstopt kan zijn door zeepresten of iets dergelijks of komt dat niet meer zo gauw voor?
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Heden een storingsmelding erbij gekregen en houdt mogelijk verband met mijn oorspronkelijke vraag. Het idee is nog steeds te weinig water volgens mijn echtgenote. Nu gaat het lampje branden van watertoevoer maar niet meteen bij het begin van de was dus het brandt niet gedurende de voor en/of hoofdwas. Wanneer einde wasprogramma de programmaknop Einde wordt gedraaid en daarna weer een nieuwe was wordt gedraaid weer hetzelfde, betreffende lampje gaat branden pas wanneer het spoelen gaat beginnen. Met lege trommel hetzelfde en naar mijn idee pakt hij genoeg water. Misschien verschil wanneer er wasgoed inzit dat is mogelijk. Dat heb ik nog niet gekeken. Tot nog toe nog eens de volgende zaken gecontroleerd: De toevoerkraan staat geheel open en er zit niks tussen, geen aquastop of dergelijke. Beide zeefjes in toevoerslang zijn zuiver. Wanneer ik toevoerslang loskoppel van machine en 30 seconden water laat lopen in een emmer dan heb ik ongeveer 8 a 9 liter. In de machine heb ik slangetje van nivoschakelaar losgemaakt, deze was niet verstopt, lek of versleten. Het slangetje van betreffende nivoschakelaar zit onder bij de trommel vast aan een luchtval( wit plastic), deze ook los gemaakt en daar zat geen vuil in en was ook niet verstopt. De vraag is nu is het een kwestie van te weinig watertoevoer of een probleem in de print? De machine staat op de zolder dit is de tweede verdieping. Hoe meet machine trouwens of er wel of geen watertoevoer of druk is? waar zit die sensor? En waarom brandt het lampje typisch alleen wanneer machine gaat spoelen. Een hele boel weer maar misschien kan iemand mij op weg of uit de droom helpen. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Heb je al eens getest of er waterhoogte verschil is als je voor één van de 4 extra waterhoogtes kiest en of dan de fout ook op treed? Zie https://www.gebruikershandleiding.com/Miele-W8120-Novotronic/preview-handleiding-47069.html blz 31. Wat al eerder door [B]Miele fan[/B] aangegeven is, is dat je mogelijk een probleem met het inlaat ventiel hebt. Wissel als test op het inlaat ventiel de slang van voor en hoofdwas eens om en en de stekkers van de hoofd en voorwas spoel. (werkt alleen als je losse stekkers en niet een stekker blok hebt.) Bovenblad er af en je kunt er bij. Kijk eens wat hij dan doet.
Link naar reactie
Bedankt voor beide reacties. Ik heb de gebruiksaanwijzing doorgekeken en daar niets gevonden voor een instelling voor lage waterdruk, jammer genoeg. Wat ik wel afvraag is of het misschien zou helpen om bij het begin van het wasprogramma om dan ook de knop van extra water in te drukken helpt. Het lost het probleem wel niet op maar zou misschien wel genoeg water geven. Verder zal ik eens uitproberen wat HarryO schrijft. Bij de aanvullende opties staat bij de mogelijkheid voor 'Systeem extra water' de optie standaard op Optie 2. Zou Optie 1 meer water geven of is het alleen om te testen? Verder kan ik wel de slangen van het inlaatventiel verwisselen maar niet de bedrading want het is een stekkerblok die aangesloten is op de print, bevestigd aan de drie ventielen. Wel zou ik kunnen proberen om de slangetjes te verwisselen van hoofd en voorwas. Het maakt dan even niet uit in welk zeepbak-compartiment het water instroomt. Daar houdt je dan even rekening mee met toevoegen van wasmiddel. Vooropgestelt dat zowel hoofd- alsook voorwasventiel evenveel water doorgeven. Ik meen dat dit 12 ltr/min zou moeten zijn maar zeker weet ik dat niet meer. Het valt te proberen. Ik probeer het deze week uit en kom er dan op terug.
Link naar reactie
Wederom bedankt, is wel mogelijk het warm worden. Ik ga alle mogelijkheden nog eens na en ga de suggesties uitproberen en er bij zitten bij enkele draaien was. Een inlaatventiel zijn de kosten niet maar een print zou een te grote kostenpost zijn voor een machine van 15 jaar. dan kunnen we beter een andere aanschaffen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...