Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Goeden avond, Ik heb een vraag over een E20-code. Wij hebben een klein hotel in Frankrijk en ik werk momenteel met 2 AEG wasmachines. De ene (12 jaar oud al) werkt perfect. De nieuwe AEG niet! Het is een AEG LAVAMAT Protex Plus L87490FL Type FL164HB3 / 9 kg Hij staat hier nu 3 jaar en geeft bij elke wasbeurt de E20 code. Uiteraard alles opgezocht als oplossing. Recent Zelfs de aanvoer en afvoeren van de beide machines geheel vernieuwd. Uiteraard de machine gedemonteerd om alles te controleren, etc. niets!!!! Hier in het binnenland van Frankrijk kan ik geen experts meer vinden die nog echt verstand van zaken heeft. Zojuist nog eens het filter bekeken, maar niets bijzonders! Na een normale was, E20; daarna zetten op Spoelen / eind van het programma E20; daarna centrifugeren / als ik geluk heb is dat oké. Hij is niet constant in de foutmelding. Reden waarom ik hoop dat na een reset het probleem is opgelost. Een tijd van de stroom afhalen heeft ook niets opgeleverd. VRAAG: Is er een methode om deze machine te resetten?? En zo ja, hoe kan ik dat dan doen? Ik kan alle onderdelen overal bestellen en wij repareren veel professionnele machines zelf. Maar met deze machine weten we niet waar we moeten zoeken. Uw hulp is van harte welkom: Dank bij voorbaat, Karin Voorhoeve
Link naar reactie
E20 is een groeps code voor afvoer (pomp) gerelateerde problemen. Lees de volledige foutcode eens uit. Zet de machine aan in een willekeurig programma en als hij dan loopt druk dan de toetsen Start/Pauze en de toets links hiervan samen in en houd ze ingedrukt. Welke melding krijg je nu? Mag ik ook het lange nummer uit de deurrand. Vraag: welke taal staat er bij de toetsen? Engels, Nederlands, Frans ?
Link naar reactie
E21 is het niet (snel genoeg) afpompen van de machine of een onjuiste waterhoogte meting. Als je zeker weet dat de pomp goed draaid, het filter niet verstopt zit of de slang tussen kuip en pomp niet verstopt zit (en de eco-bal hierin niet vast zit) bijft de http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/electronica/aeg/3792216040+00177630/ over. Blaas dan eerst het slangtje hiervan eens goed door. Bovenblad er af, regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer de machne dan nog eens.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
Gisteren de machine op een workmate gezet en de achterplaat en bovenplaat verwijderd. Alles goed bekeken. Alle slangen doorgeblazen. Eigenlijk niets kunnen vinden. Bij het afpompen van het water vinden wij dat hij geen kracht heeft om dat snel te doen. Er komt een klein beetje water uit de slang zonder kracht. We hebben de machine daarna weer in enklaar gezet en laten draaien. Hij komt weer met de code E20. Weer aanzetten en hij geeft nog 10 min tijd aan. Weer E20, daarna nog 14 min etc etc Uiteindelijk de deur geopend en de was eruit gehaald. Er staat dan nog veel water in de machine. Naar ons gevoel heeft de pomp niet (meer) voldoende vermogen om goed en snel af te pompen. Kan een nieuwe pomp de oplossing zijn? bij voorbaat dank en met vriendelijke groet KARIN VOORHOEVE
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Daar ben ik nog maar een keer. Het probleem is nog steeds niet opgelost. Daarnaast zitten er nu kleine zwarte vlekjes (als stof van rubber of zo) op mijn "schone" was. Ik heb inmiddels een nieuwe machine besteld. Deze Aeg gaat nu echt nog een keer helemaal uit elkaar bij een expert en dan zie ik wel of ik hem nog kan gebruiken. Het zou jammer zijn van de machine als hij op de schroot moet! Laat tzt weer weten. Groet, KARIN
Link naar reactie
  • 9 maanden later...
Het is waar: De machine is terug Het heeft geduurd; er was niets echt stuk of versleten of ....... Uiteindelijk bleek het de pomp te zijn. Hij werkte nog wel maar had geen power meer. Na het plaatsen van een nieuwe pomp en het zorgvuldig testen bleek dat toch echt het probleem te zijn. Inmiddels bijna een jaar verder en een nieuwe machine gekocht. Goed, ik ga deze toch weer terugzetten en gebruiken (tenslotte is het een super machine voor het grote werk). De laatste machine gaat maar op de "reserve bank" met de hoop dat hij daar lang mag blijven. Ik wilde dit toch even laten weten. Op het franse platteland duren dingen langer. Hier moeten we nog veel hebben van de vrijwilligers die een uitdaging nog leuk vinden. Een reparateur had hem al lang afgeschreven. Als de machine binnenkort toch weer problemen heeft zal ik dat laten weten. Zo niet........... lang zal hij leven !!!!! Met dank voor het meedenken en alvast fijne feestdagen gewenst Met vriendelijke groet Karin Voorhoeve
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Hallo, we hebben jullie verhaal uitgebreid gelezen! Wasmachine gaf E20 aan, elke wasbeurt. Doorstarten en nog eens doorstarten.. We waren dus op zoek naar de oplossing van dit probleem, Deze conversatie leek het beste bij onze situatie te passen. We hebben de afvoerpomp uiteindelijk vervangen, en de machine doet het weer als vanouds! Bedankt voor de uitgebreide informatie.
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Hallo, via het forum kwam ik op deze pagina uit met een vergelijkbaar probleem. Lavamat 91453110701. De machine valt af en toe in storing E20. Extra storing is E21. De storing kan ik verhelpen door het water via de voorkant weg te laten lopen. Tijdens de storing lijkt het alsof de pomp alleen maar zoemt. Het geluid is anders als de pomp draait. Inmiddels heb ik de suggesties in het forum opgevolgd: Bij verwijderd filter zie ik dat de pomp (weer) draait. Slangetje naar niveaumeter doorgeblazen. Eco bal zit los, te voelen door de hoes heen. Wat ik nog niet gedaan heb: Losnemen hoes rond eco bal, geen idee hoe die los moet, Afvoerslang losmaken bij pomphuis. Het is van de achterkant niet heel goed toegankelijk. We gaan weer proefdraaien, even afwachten of het nu verholpen is.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...