Ga naar inhoud

Hoe dvd-brander, dvd-speler en 2x HD aan IDE kabels


Aanbevolen berichten

Ik heb recent privé de Aldi-pc gekocht. Jeetje wat een geweldig apparaat!!!!!!!!! Ik zou er graag een harde schijf bij bouwen. Er zit nu 1 dvd-speler, 1 dvd-brander en 1 HD in. De HD en brander zitten nu aan 1 ide-kabel. De speler aan de andere. De 2e HD aan de andere kabel met de dvd-speler gaat in combinatie met de andere kabel qua lengte van de beide kabels niet lukken (met name door de afstand tussen beide aansluitingen aan 1 kabel). Nu zijn er voor mij 2 opties (denk ik): 1. ik plaats de twee HD's aan 1 kabel en de brander en speler aan 1 kabel. Ik heb wel eens begrepen dat dit niet zo'n goede keuze is????? 2. ik koop een nieuwe kabel met de 2 aansluitingen verder uit elkaar waardoor de kabels elkaar kunnen kruisen. Of moeten de twee kabels even lang/afstanden gelijk zijn?? Heeft iemand voor mij een advies!? Bertus
Link naar reactie
Zo'n 4 jaar geleden zou ik je nog gelijk hebben gegeven. Toen waren er nog wel eens problemen met de hoeveelheid data die over de poorten moesten. Maar nu? Geen sprake van. Ik kom tegenwoordig vrijwel nooit meer systemen tegen die een DVD niet 'on the fly' kunnen kopiëren. Zelfs niet als allebei de DVD-spelers aan dezelfde IDE poort zitten. Er is dus wat mij betreft geen enkele reden om daar over in te zitten. Ik vermoed niet dat dat hier een probleem zal zijn , maar al te lange kabels kunnen voor fouten zorgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...