Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Zijn mensen die hier hele uitgebreide verhalen over kunnen typen, zullen ze dus ook wel doen. Ik kan je vertellen dat DDR (=Double Data Rate dacht ik) een dubbele datastroom heeft (en SD maar 1 dacht ik). DDR past niet in een SD-RAM slotje, gewoon andere afmetingen/'groeven'. Er zijn wel moederborden die zowel SD-RAM als DDR-RAM ondersteunen maar die zie je nog zelden.
Link naar reactie
[quote:e43d8d109b="Moos"]OK dat het OF OF is daar kan ik me wat bij voorstellen dus niet naast elkaar gebruiken. Maar jullie hebben het ook over ddr of sdram, als ik via aida kijk wat voor geheugen ik in mijn pc heb staat er "Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)" en bij een andere "Systeemgeheugen 256 MB (PC133 SDRAM)" ???[/quote:e43d8d109b] Je hebt Double Data Rate (ddr) SDRAM en Single Data Rate (sdr) SDRAM, de toevoeging sdr werd/wordt niet gebruikt doordat toen sdr sdram een nieuw type was ddr sdram nog niet bestond (voor het grote publiek). De waarde 133 in PC133 geeft de snelheid aan waarop het geheugen werkt, indien het ddr sdram was geweest had het gewerkt op een praktische snelheid van 266: Double 133.
Link naar reactie
Ik kon op een aantal plaatsen met Aida iets vinden over het geheugen: 1. Computer-Overzicht bij item Moederbord 2. Moederbord-Moederbord bij item Geheugenbus-eigenschappen 3. Moederbord-Moederbord bij item Moederbord technische informatie 4. Moederbord-Geheugen 5. Benchmark) Ik zag zo geen conflict tussen informatie over SD-Ram en DDR geheugen. Maar ja, mijn computer draait nu op DDR geheugen dus veel informatie over SD-Ram verwacht ik niet. De informatie over de geheugen slots vind je bij 3. Gecombineerd met 2. weet je weer wat meer. Wat er in een slot zit, dat vertelt Aida niet (goed), misschien eens Sisoft Sandra proberen.
Link naar reactie
DDR geheugen past niet in een SDR bord en andersom. Of het moet al sloten voor beide formaten aan boord hebben, maar dat is een uitzondering. DDR is iets sneller, maar niet dramatisch. Wel is de ontwikkeling van SDR al geruime tijd gestopt, en gaat DDR door. Waardoor het nu wel op hogere snelheden draait. Maar waarschijnlijk is dit allemaal nogal academisch, aangezien jouw bord SDR gebruikt, dus sterk verouderd is, en geen DDR kan gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...