Ga naar inhoud

Formateren externe harddisk


Aanbevolen berichten

Voor mijn pc heb ik een externe harddisk gekocht met usb 2.0 aansluiting. Daarbij zit ik met het volgende probleem: de interne harddisk draait onder NTFS. Verder ontbreekt een diskettestation in het systeem. De externe harddisk wil ik formateren naar fat32. Os is winn xp. Bij de externe harddisk ontbreekt een handleiding waardoor voor mij onduidelijk is hoe te handelen. Kan iemand mij hier een advies over geven en tevens vertellen hoe ik aan fdisk kan komen om de schijf te formateren in fat 32?
Link naar reactie
Wil via start/uitvoeren/diskmgmt.msc de externe harddisk formateren. In het verschijnende venster staat deze echter niet vermeld. Als ik vervolgens in configuratie/ systeem/ hardware/ apparaatbeheer/ schijfstations kijk staat de externehd wel vermeld. Wat moet ik doen om de externe hd te kunnen benaderen?
Link naar reactie
Heb de oplossing gevonden. Omdat de hd 120 gb groot is wordt deze als zodanig niet herkent door fat 32. Heb hem nu opgedeeld in 2 partities van elk 30 gb en 1 van 60 gb. De 2 partities van elk 30 gb in fat 32 geformateerd, en de partitie van 60 gb in ntfs. Uit informatie blijkt dat het formateren in win xp prima gaat in fat 32 mits de partitie niet groter is dan 30 gb. Heb zelf dan ook geprobeert wat de max was. Daarbij kon ik een partitie van 35 gb niet formateren in fat 32. Zoals eerder vermeld kon dit wel met een partitie van 30 gb. Bij het aanmaken van een partitie heeft men dan de keus uit fat 32 of ntfs. Als de partitie groter is is ntfs de enige mogelijkheid. Verder wil ik iedereen bedanken voor de moeite om mij te helpen.
Link naar reactie
[quote:3076e7366d="musicfreak"]Heb de oplossing gevonden. Omdat de hd 120 gb groot is wordt deze als zodanig niet herkent door fat 32. Heb hem nu opgedeeld in 2 partities van elk 30 gb en 1 van 60 gb. De 2 partities van elk 30 gb in fat 32 geformateerd, en de partitie van 60 gb in ntfs. Uit informatie blijkt dat het formateren in win xp prima gaat in fat 32 mits de partitie niet groter is dan 30 gb. Heb zelf dan ook geprobeert wat de max was. Daarbij kon ik een partitie van 35 gb niet formateren in fat 32. Zoals eerder vermeld kon dit wel met een partitie van 30 gb. Bij het aanmaken van een partitie heeft men dan de keus uit fat 32 of ntfs. Als de partitie groter is is ntfs de enige mogelijkheid. Verder wil ik iedereen bedanken voor de moeite om mij te helpen.[/quote:3076e7366d] Dit kan niet :D Ik heb ook een 120gB hd en FAT32 ziet 'm gewoon :wink: Groetjes J.W.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...