anoniem Geplaatst: 25 april 2004 Delen Geplaatst: 25 april 2004 Voor mijn pc heb ik een externe harddisk gekocht met usb 2.0 aansluiting. Daarbij zit ik met het volgende probleem: de interne harddisk draait onder NTFS. Verder ontbreekt een diskettestation in het systeem. De externe harddisk wil ik formateren naar fat32. Os is winn xp. Bij de externe harddisk ontbreekt een handleiding waardoor voor mij onduidelijk is hoe te handelen. Kan iemand mij hier een advies over geven en tevens vertellen hoe ik aan fdisk kan komen om de schijf te formateren in fat 32? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2004 start, uitvoeren, diskmgmt.msc. Staat ie daar niet gewoon vermeld? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2004 [quote:84a67e8019="BrigitteW"]start, uitvoeren, diskmgmt.msc. Staat ie daar niet gewoon vermeld?[/quote:84a67e8019] Hoe kom je aan dit krachtige commando? :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2004 [quote="Jaap H"][quote="BrigitteW"]start, uitvoeren, diskmgmt.msc. Staat ie daar niet gewoon vermeld?[/quote] Hoe kom je aan dit krachtige commando? :roll:[/quote] Inderdaad is hier de mogelijkheid om te formateren. Heb ik daar ook de keus om in fat 32 te formateren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2004 Tuurlijk. Fat32 wordt nog steeds toegestaan door de laatste Windows versies. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2004 Wil via start/uitvoeren/diskmgmt.msc de externe harddisk formateren. In het verschijnende venster staat deze echter niet vermeld. Als ik vervolgens in configuratie/ systeem/ hardware/ apparaatbeheer/ schijfstations kijk staat de externehd wel vermeld. Wat moet ik doen om de externe hd te kunnen benaderen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 april 2004 Is die wel gepartitioneerd ? Zoniet, dan moet je kijken of Partition Magic er wat mee kunt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2004 Heb de oplossing gevonden. Omdat de hd 120 gb groot is wordt deze als zodanig niet herkent door fat 32. Heb hem nu opgedeeld in 2 partities van elk 30 gb en 1 van 60 gb. De 2 partities van elk 30 gb in fat 32 geformateerd, en de partitie van 60 gb in ntfs. Uit informatie blijkt dat het formateren in win xp prima gaat in fat 32 mits de partitie niet groter is dan 30 gb. Heb zelf dan ook geprobeert wat de max was. Daarbij kon ik een partitie van 35 gb niet formateren in fat 32. Zoals eerder vermeld kon dit wel met een partitie van 30 gb. Bij het aanmaken van een partitie heeft men dan de keus uit fat 32 of ntfs. Als de partitie groter is is ntfs de enige mogelijkheid. Verder wil ik iedereen bedanken voor de moeite om mij te helpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 mei 2004 [quote:3076e7366d="musicfreak"]Heb de oplossing gevonden. Omdat de hd 120 gb groot is wordt deze als zodanig niet herkent door fat 32. Heb hem nu opgedeeld in 2 partities van elk 30 gb en 1 van 60 gb. De 2 partities van elk 30 gb in fat 32 geformateerd, en de partitie van 60 gb in ntfs. Uit informatie blijkt dat het formateren in win xp prima gaat in fat 32 mits de partitie niet groter is dan 30 gb. Heb zelf dan ook geprobeert wat de max was. Daarbij kon ik een partitie van 35 gb niet formateren in fat 32. Zoals eerder vermeld kon dit wel met een partitie van 30 gb. Bij het aanmaken van een partitie heeft men dan de keus uit fat 32 of ntfs. Als de partitie groter is is ntfs de enige mogelijkheid. Verder wil ik iedereen bedanken voor de moeite om mij te helpen.[/quote:3076e7366d] Dit kan niet :D Ik heb ook een 120gB hd en FAT32 ziet 'm gewoon :wink: Groetjes J.W. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen