Ga naar inhoud

Diskette Drive + Cd-Rom Drive Problemen


Aanbevolen berichten

Hey, Ik heb ff wat probleempjes namelijk 1. Mijn diskette drive doet het niet, als ik op A: klik dan staat er dak moe formatteren, wil ik dat doen kan dat niet, dus mijn vraag hoe maak ik mijn diskdrive? 2. Mijn cd-rom speler doet het niet bij deze computer staat de niet hij krijgt geen letter toegewezen, hoe doe ik dit? Greetz Sander
Link naar reactie
[Edit] (Sorry) allereerst, welkom op het forum. 1. Probeer eens een andere diskette, kan zijn dat deze beschadigd is. Als je hem wilt formatteren moet natuurlijk wel de schrijfbeveiliging der af zijn. Lukt het dan nog niet denk ik dat je eens een ander station moet proberen. Check ook even of de diskette het in een ander station wel doet. (ander pc dus) 2. Detecteerd de bios hem wel? Heeft hij het eerst wel gedaan of is ie nieuw? Even wat meet info graag.
Link naar reactie
Bij het opstarten kan je (meestal) door op delete te drukken in de bios setup komen. Als je dan naar de standard cmos setup (of iets wat daar op lijkt en meestal de 1e optie) kan je daar instellen welk type en het aantal diskettestatios je hebt aangesloten. In jou geval is dat waarschijnlijk: A: 1,44 mb / 3,5 inch B: Not Installed Kijk ook even of er ergens staat: Halt on: All errors. Dit houd in dat je een melding krijgt als er iets mis is tijdens het opstarten. Save je wijzigingen. (let wel op wat je verder doet, vraag anders even een kennis om mee te kijken) Blaas ook even door het station heen. (niet spetteren :lol: ) Als je nu geen melding krijgt, kan de bios het station wel vinden. Kijk nu in windows. Staat hij bij deze computer? Doe dan eens dubbelklik erop. Als het goed is gaat hij nu wat ratelen en zegt hij dat het apparaat niet klaar is. Probeer het nu eens met een diskette. Werkt na dit al het nog niet dan kan je een nieuw station kopen.
Link naar reactie
[quote:edeec950b4="Sander3000"]Dat zal ik eens proberen maar ff een vraagje, ik heb die harde schijf van die (kapotte) pc in me nieuwe gezet gewoon erbij, en hoe kan ik b.v. windows 98 installleren op die harde schijf die ik erbij gezet heb? Sander[/quote:edeec950b4] Ten eerste: volgens mij moet de C schijf met fat32 of fat16 geformatteerd zijn anders vindt win98 hem niet. (verbeter me als dat fout is) Je kan dan gewoon de win98 setup uitvoeren en zeggen dat hij op de 2e schijf moet installeren. Hij zal wel wat bestanden op de C zetten die nodig zijn voor het opstarten. Om echt te kunnen opstarten vanaf win98 moet er nog wel software zijn die een menu laat zien waarin je tussen de 2 besturingssystemen kan kiezen. In windows xp zit dit al ingebakken, maar wordt aangeraden om dan eerst 98 te installeren en dan xp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...