Ga naar inhoud

Service probleem Vobis


Aanbevolen berichten

Met mijn PC leverancier zit ik momenteel in een patstelling; Precies een jaar geleden heb ik een PC gekocht bij (destijds) Vobis, nu Vi-Computers in Hengelo. Vanaf dag 1 heeft de computer niet goed gefunctioneerd, d.w.z. dat hij zeer regelmatig zomaar uit gaat. Zit je net te werken in een (overigens willekeurig programma).... Plof computer uit, met als gevolg dat er soms uren werk verloren is gegaan. Nu, een jaar verder is de computer reeds 4x ter reparatie weggeweest voor enkele weken per keer. De eerste keer was er volgens Vobis Hengelo een virus én het modem zou kapot zijn. Affijn na 2 weken de PC weer opgehaald. Probleem bleef zich voordoen ondanks dat volgens hun zeggen het feit zich daar niet voordeed. Dus na een maand frustratie de PC weer weggebracht. Nu was er volgens de Vobis in Hengelo de voeding kapot, dus deze is ook vervangen. Helaas, bij terugkomst bleef het probleem zich eveneens voordoen. Dus na weer een aantal weken ellende de PC weer teruggebracht. Nu hebben ze de PC een aantal dagen laten draaien en het probleem volgens zeggen werd niet geconstateerd. Toch meldde Vobis dat men er nieuw geheugen en een nieuwe videokaart in had gezet.... uit voorzorg. Helaas het probleem deed zich steeds weer voor als de PC hier weer thuis stond. Na de eerste reparatie hebben we overigens zowiezo gezorgd dat de PC aan een geaard stopcontact en een contactdoos met overspannings beveiliging was aangesloten, dus dat soort problemen sloten we hier al mee uit. Nu een jaar verder staat de PC voor de 4e maal in Hengelo en men zegt bij Vobis dat hij daar als een zonnetje draait, allerlei tests zijn gedaan etc. Ik ben echter nu van mening dat deze PC na een jaar ellende is verouderd en mij een jaar lang veel frustratie heeft gegeven en daar heb ik veel geld voor betaald. Ik vind nu dat het moment is aangebroken dat Vobis (VI-Computers) mij een vervangende (nieuwe) PC moet leveren, of uiteraard het geld retour. Maar helaas de Vobis is hiertoe niet bereid. Ze willen niet verder praten over vervanging van onderdelen of vervanging van de gehele PC omdat zich het probleem daar niet meer voordoet. Uiteraard zijn ze niet bereid om een avond in mijn huis te komen zitten om te zien dat het hier wel gebeurt. Ik ben van mening dat er iets in het moederbord verkeerd zit, een breuk o.i.d. doordat het zich schijnbaar op de ene locatie nog steeds voordoet en op een andere locatie niet. Heeft iemand een tip hoe ik hier nu mee verder moet ? Waar kan ik terecht met bovenstaande klacht ? Is er een instantie waar je met zoiets terecht kunt ? Wat voor rechten heeft een klant in een situatie als deze ? Graag reactie's hierop. B.v.d.
Link naar reactie
je mag van de leverancier verwachten dat hij een apparaat levert waar jij probleemloos mee kan werken gedurende een aantal jaren. je kan niét zeggen dat vobis zich er met een jantje van leiden afmaakt. misschien is het wel juist dat de pc bij vobis probleemloos draait. vraagje daarover: is alle apparatuur die bij jou thuis op het zelfde stopcontact (of groep) is aangesloten ook bij vobis? nee natuurlijk, maar wel de ´gewone´ pc-randapparatuur? vegeet niet dat andere apparaten storend kunnen werken (wasmachine of droger die opstart kan een stroomdip geven die net voldoende is om pc af te schakelen, werk je met draadloze zaken dan kan ook hier een storing optreden door andere draadloze apparaten, etc). niet elke huisinstallatie is even perfect! als vobis dat ding een week aanzet, het ding af en toe verplaatst enzo dan lijkt een breukje of valse verbinding uitgesloten. prima overigens dat vobis je probeert te helpen, je kan hen weinig verwijten. beste deal zou denk ik zijn als vobis je een andere pc levert onder een in omstandigheden redelijke aftrek voor gebruik van deze pc.
Link naar reactie
Maar je kunt natuurlijk wel vraagtekens zetten bij de eerder uitgevoerde reparaties. Want die bleken dus eigenlijk overbodig, zo begrijp ik uit het verhaal. Als je tot nu toe niets hebt hoeven te betalen, is het netjes van Vobis. Kun jij je PC niet ergens anders proberen, vrienden, familie. Ik zou kiezen voor een plek uit de buurt van je eigen woning. Mogelijk een optie, als de PC het ook bij vrienden en familie probleemloos doet, om dan één van de naaste buren te vragen of je PC daar mag draaien. Als ook dan geen probleem zich voordoet, dan moet je er toch rekening mee houden, dat in jouw huis iets fout zit. :roll:
Link naar reactie
Je kunt het nog even navragen bij de consumentenbond,maar volgens mij was het zo(weet het haast zeker) dat als een produckt niet goed is,en je hebt het produckt div.malen ter reparatie aangeboden,en het is dan nog steeds niet goed,dan heb je recht op een nieuwe dan wel je geld terug.Ik zou het er niet bij laten zitten en als ze zeggen dat hij daar goed werkt dan zou ik zeggen laat me er maar even op en kom maar kijken.
Link naar reactie
Ik heb ook bij Vobis een computer probleem gehad. Tijdens de garantietijd bleef de computer steeds maar vastlopen, en bleef niets anders over dan telkens te Resetten. Juist na de garantie ging hij ineens goed stuk! Dus opnieuw terug! Ze vertelden toen dat de Voeding en de Processor stuk was, je gelooft hun en laat andere plaatsen. Ze hadden dezelfde spullen niet meer en leveren ging niet meer, en een ander merk erin zetten ja...dat kon niet. Je wilt toch computeren, er zat niets anders op en maar een nieuwe gekocht bij hun. (stom achteraf). Na een half jaar zei een kennis van ons dat het wel had gekunt, "Wat een onzin om te zeggen dat er geen andere merken in kunnen". Hij heeft de oude computer gemaakt en die liep weer als een zonnetje!!!! En wij zijn door Vobis voor het lapje gehouden door die reperateurs van hun. [b:171ab2c78e]Ik koop nooit meer iets van Vobis[/b:171ab2c78e] Lucia
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...