Ga naar inhoud

modem installeren


Aanbevolen berichten

Kan iemand mij helpen met het installeren van een intern modem? Kan deze op een com poort aangesloten worden (en hoe gaat dat?) of kan alleen een extern modem dat. Bij inbellen krijg ik de mededeling, dat het modem niet gedetecteerd kan worden. Volgens mij heb ik wel de goede driver geînstalleerd. Dank alvast, Arie
Link naar reactie
Wonderlijke vraag wel, heb je nou een intern of een extern modem? Een intern modem zit in een PCI-slot of vast op het moederbord gebouwd en er hoeft in/aan de pc dus verder helemaal niets aangesloten te worden. Gewoon het kabeltje van pc naar telefoon-wandcontactdoos aansluiten en klaar is kees. Een extern modem (los kastje dus) moet op de COM-poort van de pc aangesloten worden (en op de telefoonlijn uiteraard). In beide gevallen zou Windows (ik ga er maar van uit dat je dat gebruikt) het ding moeten herkennen en drivers installeren of in ieder geval naar drivers voor het apparaat (op flop of CD of zo) moeten vragen. Als het niet werkt of als er toch een driverprobleem is, in apparaatbeheer het ding verwijderen en een nieuwe hardwareherkenning doen. im
Link naar reactie
Een intern modem plaats je in een pci-slot (isa is bijna verdwenen) dacht ik; moet voor de communicatie met de pc niet tevens op een com-poort worden aangesloten. Indien het modem niet detecteerd wordt is er vanzelfsprekend ergens iets binnen het besturings-syteem niet correct ingesteld. Wat is de exacte mededeling van het besturings-systeem?
Link naar reactie
dank voor jullie reaktie, het interne modem is aangesloten op een PCI slot, de goede driver is geïnstalleerd en als ik probeer intebellen, meldt Windows 98 SE, dat de modem niet gedetecteerd wordt. Zou er software-matig iets fout kunnen zijn of zou gewoon het modem stuk zijn. Weet iemand hoe ik hierachter kan komen, groet arie
Link naar reactie
Het zou eventueel kunnen dat er meerdere modems geinstalleerd zijn. Bijvoorbeeld je oude modem. In het configuratie scherm kiezen voor modems. Als er meer dan 1 staat (en je hebt er maar 1) de oude wegooien. Bij het tabblad diagnostische gegevens kan je windows laten communieren met het modem. Als je hierbij een fout krijgt is er iets mis (soft of hardware) In deze computer -> externe toegang kan je nakijken wel modem gebruikt wordt voor de verbinding, wellicht staat deze niet goed ?
Link naar reactie
Een intern modem krijgt een virtuele com poort. standaard heeft je pc er 1 of 2 (com1 en of com2) De driver software maakt er voor windows een virtuele poort bij. Programma's kunnen nu gebruik maken van deze poort. De drivers laten het voor het programma net zo lijken alsof er daadwerkelijk een com3 poort is. Maak er hoeft geen draadje naartoe oid, de poort is je modem al.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...