Ga naar inhoud

Router op een Router of Hub op Router?


Aanbevolen berichten

[quote:b0b2fee28a="praatpaal"]Ik begrijp niet helemaal waarom je twee routers op elkaar aan zou willen sluiten. Heb je meer poorten nodig dan er op de router zitten? Je kunt dan beter ee hub op een router aansluiten. Moet verder gewoon werken.[/quote:b0b2fee28a] mooi. ja ik heb meer poorten nodig. (klein lanpartytje)
Link naar reactie
[quote:c2f859899d="sjouwer"]een switch is dan beter dan een hub een hub is een dood ding wat alleen denkt: ik heb signaal en moet doorsturen naar de ander poorten een switch kijkt van waar het komt en naar toe moet en stuurt niet door naar verkeerde poorten[/quote:c2f859899d] maar een switch kan ik nergens vandaan halen. (om te lenen dan..) dus voor een netwerkje, alle pc's aan elkaar 8 pc's, werkend, kan ik dan het beste een hub of een router hebben? doen ze het allebei dan?
Link naar reactie
[quote:f6a4debe08="Jaap H"][quote:f6a4debe08="MAXimum"][quote:f6a4debe08="Jaap H"]Een switch heeft dus de voorkeur boven een hub; gebruik de router met ingebouwde switch.[/quote:f6a4debe08] ja okiedo zo ver was ik al, maar dat werkt - zeker - ?[/quote:f6a4debe08] Nee :oops: , ik weet er niet genoeg vanaf op dit moment.[/quote:f6a4debe08] iemand anders wel?
Link naar reactie
als je geen switch kan lenen en wel een router dan sluit je de 2e router aan via de uplink aan de andere router. De 2e router, daar zit dus geen dsl modem op (normaliter aangesloten op de wan poort). Dan zou hij nu al moeten werken. Gaat dat niet dan moet jke in de 2e router alles uitzetten zoals firewall port forwarding. Dat doet de 1e router namelijk al voor je. Dus de 2e router werk dus gewoon als switch. Bedenk wel dat als je ze doorlust je 1 poort kwijt bent per apparaat. De uplink wordt geshared. Dus in dit geval heb je 1e router - 3 aansluitingen. 2e router heeft ook 3 aansluitingen, dus kan je 6 pc's tegelijk aansluiten. Is dit niet genoeg dan moet je een switch lenen (of kopen - beursprijs pakweg 20 euro voor een 8 poort swicth). Je kan dan 3 + 7 is 10 pc's op aansluiten. Niet genoeg dan een 16 poort swicth (pakweg 55 euro) en dan kan je 3 + 15 = 18 pcs tegelijk aansluiten. Je kan ook 2 switches op de 1e router aansluiten, dan heb je 3 + 6 + 7 is 16 machines op aanlsuiten. Dus of komend weekeinde op de beurs kopen of door de week kopen. Gezien de prijzen voor de switch, de mede lan party mensen evenredig de kosten doorbereken en dan heb je een bijkans gratis switch in huis :wink: Het kost je comrads hooguit een pilsje minder. En zeg nou eerlijk, merk je het verschil of je 29 of 30 pilsjes heb gedronken ? SUcces : hoop niet dat de AIVD dit forum afscant, want dan staat de politie bij einde Lan party een alcohol controle uit te voeren :evil: :lol:
Link naar reactie
[quote:be2852ef89="Vandread"][quote:be2852ef89="MAXimum"]iemand anders wel?[/quote:be2852ef89] ja het hele internet hangt van switches/routers/hubs/gateways etc aan elkaar :) hij doet het zeker weten als je weet hoe je die dingen moet instellen ;) edit hmz ik was een beetje langzaam :P[/quote:be2852ef89] turbo toetsenbord met intercooler en VI-power vd schelp benzine maatschappij :lol: :D :wink:
Link naar reactie
Het werkt bij goede configuratie zeer zeker.... niet specifiek in jouw geval maar in sommige gevallen heeft het ook nog bepaalde voordelen twee routers achter elkaar aan te sluiten. in jouw geval zou ik een switch nemen zoals eerder opgemerkt en die op de uplink zetten. (als je niet persee tijdens de lanparty het internet op wil volstaat zelfs alleen de switch)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...