Ga naar inhoud

kast Medion md8080 openen


Aanbevolen berichten

Om een 3.5" floppy-drive in te bouwen in een Medion md8080 computer (van Aldi dus), zal de kast dus open moeten, alleen zie ik niet hoe. Je kunt links achter twee schroefjes verwijderen, maar dan geven de platen van de kast niet mee. Moet er nog ergens iets losgedraaid worden? De sleuf voor de flop zit vooraan achter een klepje en weet ik wel te vinden. Nog een vraag: zit er een floppy-kabeltje in de kast, en hoe lang moet dat zijn, en is er een vrij voedings-kabeltje met een floppy-connector aan de voeding beschikbaar, of moet ik een verleng-kabeltje kopen, (met een flop-conn. dus).
Link naar reactie
[quote:59066a9070="Belg"]Trek er maar een beetje aan dan gaat ie zo open. Alle aansluitingen zijn aanwezig, tenminste...bij de mijne toendertijd.[/quote:59066a9070] Dat heb ik uiteraard gedaan, maar niks gaf mee, en met te veel geweld op de verkeerde plaats mol je de handel, vandaar mijn vraag, hoe dat ding los te krijgen is.
Link naar reactie
Ik heb geen idee wat voor kast het precies is, maar bij mijn computer moet ik nadat ik de thumbscrews heb losgemaakt, nog voorin aan een knop draaien, een slot dus, waarna ik de zijkant eraf kan halen. Zit er bij jou ook niet zoiets? En anders moet het met een beetje wrikken toch echt moeten lukken hoor. Ik heb nog nooit een kast gezien die absoluut niet open wou. 8)
Link naar reactie
@bbx en @Comp-Freak: Bedankt voor de reacties, maar jullie hebben het niet over de kast van de medion md8080, waarnaar ik vroeg. Ook na deze aanmoedigingen krijg ik de Medion-kast echt niet open. Wie heeft het wel voor elkaar gekregen deze kast op een fatsoenlijke manier open te maken (om er een floppy drive in te bouwen) en zou mij willen vertellen hoe dat moet? Douwe.
Link naar reactie
OK wat Andre zegt, mijn kast is identiek aan de 8080 en het is moeilijk het paneel los te krijgen, als het goed is zitten er op de omgevouwen rand van het zijpaneel twee platte verhogingen waar het paneel niet helemaal tegen de achterwand van de kast komt, met een 5 of 6 mm schroevendraaier er tussen een een draaiende beweging maken en het paneel zal iets opschuiven, boven en beneden beurtlings een paar keer en het paneel is echt los ! Ook na tig keer gaat het bij mij nog moeilijk, maar daar is overheen te komen, njiet alle kastpanelen zijn zo degelijk als deze. Deze keer vanuit Wenzhou-city in China, Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...