Ga naar inhoud

Schijfjes voor dvd+- en cd brander


Aanbevolen berichten

Laatst plextor dvd 708a gekocht, welke dvd +/- schijfjes zijn nou eigenlijk het best? Je kan op 8x branden, er wordt beweerd dat films dan niet te lezen zouden zijn op lange termijn in een stand-alone dvdspeler. Is dit waar? Dan heb je nog cd'tjes. Onze leverancier zei dat Platinum harde cd's zijn. Ze zouden stof afgeven bij het branden wat neer zou kunnen komen op de kop waardoor de levensduur vd brander sterk zou afnemen. Mensen met ervaringen? Mensen die tests gelezen hebben? Welke moet ik dan wel hebben? Lagere snelheid zou betekenen dieper branden, daardoor langere levensduur van data/film/audio. Is hier ergens iets over te lezen?
Link naar reactie
Je zou de uitgaves van Ct (computertechniek) in de gaten kunnen houden, of naar de bieb gaan daar liggen meestal wel recente uitgaves. Het is 1 v/d weinige bladen die imho werkelijk serieus dvd's en cd's test door ze naar een onafhankelijk test laboratorium te brengen, ergens in sweden of noorwegen, alwaar de schijfjes werkelijk fysiek mbv een optisch leesapparaat(soort microscoop) worden onderzocht op brandfouten. In 1 v/d recente uitgaves staat een test waaruit blijkt dat in ieder geval branden op 8x met de op dit moment verkrijgbare schijfjes niet aan te raden is vanwege de hoge error rate. Dit betekent niet dat zo'n schijfje niet op dat moment te lezen is maar zie het zo: als een schijfje niet meer te lezen is vanaf 1000 fouten dan wil je in eerste instantie zo ver mogelijk verwijdert blijven van dat getal. Als je al bij het branden 500 fouten maakt dan blijven er "maar" 500 over voor de rest van de levensduur v/h schijfje, dat is dus 500 fouten door krassen,vette vingers enz. Dat 4x "advies" geld overigens voor nagenoeg iedere brander icm ieder merk schijfje..... Ik kan de test zo ff niet meer vinden en deze is bovendien nogal lang om hier naar toe te typen, je hebt immers: dvd-r/dvd+r/dvd-rw en dvd+rw Je zult dus ff naar de bieb moeten gaan.... Andere tests beslaan meestal niet meer dan "hoe snel" , "is ie te lezen, ja/nee" en wat is de prijs? Dat is miz niet testen, althans niet serieus, dat kan ik zelf thuis ook wel doen en daarmee weet ik nog steeds niet of ie goed gebrand is...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...