Ga naar inhoud

Bij verwijderen tweede HD: KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR


Aanbevolen berichten

Ik heb twee maxtor HD's in mijn pc. Een 40GB en een 80GB. Aanvankelijk was Windows XP geinstalleerd op de 40GB-schijf, daarna heb ik een 80GB-schijf gekocht en Windows daarop geinstalleerd. Ik wil de 40GB-schijf uit mijn systeem verwijderen. Wanneer ik dit doe, start de pc normaal op. Maar al snel krijg ik een blauw scherm met 'KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR'. Het probleem is verholpen zodra ik de tweede harde schijf weer aansluit. Blijkbaar gebruikt XP die tweede HD, misschien voor het virtueel geheugen (?), maar ik weet niet hoe ik dit kan controleren, noch hoe ik XP aan zijn verstand kan brengen dat 'ie die tweede schijf helemaal niet moet gebruiken. In de knowledgebase van microsoft heb ik niets bruikbaars gevonden...
Link naar reactie
Dat virtuele geheugen is bij mij ook het enige wat ik op dit moment kan bedenken. Ga naar de eigenschappen van 'Deze computer' en vervolgens naar tabblad 'Geavanceerd' Ga daarna naar de instellingen van de 'Prestaties' en daarna naar tabblad 'Geavanceerd' Klik dan op 'Wijzigen' bij virtueel geheugen. Staat dat wel op C ingesteld? Zo ja, dan zou het daar ook niet aan mogen liggen. Als ik het goed begrijp staat er zowel op de 80 GB als de 40 GB nog Windows geinstalleerd?
Link naar reactie
Op beide schijven staat inderdaad Windows geïnstalleerd. Ik had al gecontroleerd of het virtueel geheugen soms op de tweede schijf stond ingesteld, dat is niet het geval. Bij de stations van de tweede HD staat overal ingesteld 'geen wisselbestand'. @Jank Die pagina had ik ook al gevonden, maar ik word er niet veel wijzer van. De melding is hetzelfde, maar de situatie anders.
Link naar reactie
De 40 Gig is inderdaad eerst de opstartschijf geweest. Maar aan wat voor bestanden moet ik denken bij 'opstartbestanden', want op zich start Windows wel, helemaal tot op het bureaublad, maar dan krijg ik dat blauwe scherm met die foutmelding. @Jank Op gathering of tweakers staat het een en ander aan topics over de 'stack-variant', misschien dat je daar verder mee komt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...