Ga naar inhoud

compaq dekpro


Aanbevolen berichten

momenteel help ik mensen met een compaq deskpro. Ja de ondersteuningvan Compaq is heel redelijk. maar theorie en praktijk verschillen wel. We willen win98 opnieuw installeren,formateren lukt nog,maar dan... wil het niet verder. Compaq adviseerde file sp15337.exe te downloaden en een helpdiskette te maken. Heb dit file op mijn computer gedownload en dan execute.een bepaald moment komt er optie press pgdn to agree to liscence, alleen als ik dit doe gebeurt er niets. Ja ik ben al bijna 2 weken bezig met hun computer,maar vlot gaat het helaas niet..
Link naar reactie
[quote:9f6e857f30="Wisja"] 1. Nederlands leren! [/quote:9f6e857f30] Ik begreep het in grote lijnen wel, maar we kunnen ook niet helpen als er niet wat meer technical details available zijn (ja ik weet het, is ook niet echt nederlands, but you know what I mean). Dus om welk type Compaq Deskpro gaat het dan en welke Win98 is erop geinstalleerd? In Win98SE (second edition) zijn nl. wat verbeteringen aangebracht waardoor je bepaalde fixes van Compaq niet eens nodig hebt. [quote:9f6e857f30="Wisja"] 2. Ander beroep kiezen. [/quote:9f6e857f30] Ik neem aan dat het helpen van die mensen met een Compaq Deskpro geen beroep is, maar een hobby. Mocht het wel zo zijn, dan sluit ik me aan bij Wisja .... :lol:
Link naar reactie
[quote:1cdadf4485="vries466"] een bepaald moment komt er optie press pgdn to agree to liscence, alleen als ik dit doe gebeurt er niets. [/quote:1cdadf4485] hmm, ik denk dat je alleen maar op pgdn moet drukken omdat ze willen dat je de license helemaal leest. Staat er niet aan het einde van de license dat je op een bepaalde andere toets moet indrukken?
Link naar reactie
[quote:c216a0af4c="jweijde"][quote:c216a0af4c="vries466"] een bepaald moment komt er optie press pgdn to agree to liscence, alleen als ik dit doe gebeurt er niets. [/quote:c216a0af4c] hmm, ik denk dat je alleen maar op pgdn moet drukken omdat ze willen dat je de license helemaal leest. Staat er niet aan het einde van de license dat je op een bepaalde andere toets moet indrukken?[/quote:c216a0af4c] Als dat het is vreet ik m'n muis op ... :P Doet me denken aan de 'press any key'-joke ... :lol:
Link naar reactie
Volgens mij moet je inderdaad de hele license doorscrollen en aan het eind wordt een button o.i.d. geactiveerd en kun je weer verder. Ik heb hier ook een paar programma's, die je verplichten het hele tekstveld door te scrollen. Maar gelukkig is het ook niet mijn beroep, dus kan niemand mij hierop aanspreken. En gelukkig tref ik meestal behulpzame medeforummers, die er niet zo flauw/irritant over doen, als ik een vraag stel waar het antwoord schijnbaar zo voor de hand ligt, maar door een black-out of een stukje bedrijfsblindheid aan mij op dat moment ontgaat. :wink:
Link naar reactie
Wat je moet doen met dat SP15377.exe is twee diskettes maken, de setup en de diagnose diskette. Bij de (oudere) Compaq's wordt het bios opgeslagen op een kleine partitie van ongeveer 8Mb. Met die twee diskettes maak je die "bios-partitie". Je zult dus inderdaad de licentie-overeenkomst moeten bevestigen. Daarna met je eigen PC die diskettes maken en daar de Compaq mee booten. Als je na dit proces via fdisk naar je partities kijkt, zul je zien dat er een non-dos partitie bij is gekomen. Daar staan de bios settings in.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...