Ga naar inhoud

GEHEUGEN vraagje.


Aanbevolen berichten

[quote:19696b823e="praatpaal"]Ik raad het niet aan, aangezien je geheugen dan op 100 Mhz gaat werken (als het überhaupt al zou werken) Ik denk dat je er dan in prestaties niet op vooruit gaat. Misschien wordt het zelfs wel minder. Ik zou toch echt 133 Mhz geheugen erbij prikken.[/quote:19696b823e] normaliter moet het gewoon werken. Die duron draait op 100 fsb dus geen probleem. Zou wel goed kijken in je boekje of ie 256 mb reepjes aankan. Ik neem aan dat je XP hebt, anders niet doen (tot 512 mb voor w9x)
Link naar reactie
[quote:d00ce21a04="praatpaal"]Ik raad het niet aan, aangezien je geheugen dan op 100 Mhz gaat werken (als het überhaupt al zou werken)[/quote:d00ce21a04]Op een normaal systeem werkt dat. Ik heb zelfs PC100 geheugen dat nog werkt op PC133. Wel toeval, vermoed ik. Verder heb ik een PI en een PII systeem met SD-Ram geheugen waarin een mix zit van PC66, PC100 en PC133. ALs het werkt, niks aan de hand. Wanneer het niet werkt, tja, dan zou zo'n mix de oorzaak kunnen zijn. Maar soms is er dan toch echt wat anders niet in orde.
Link naar reactie
[quote:a870e4b868="-TeR-"]Hoe kan je zien of het PC 100 of PC133 is?? [/quote:a870e4b868]Normaliter zit er een stickertje op het geheugen kaartje. In theorie vertellen de chips op het kaartje je ook hoe snel ze zijn, daarvoor moet je alleen even op Google gaan zoeken. Een snelheid van 15 duidt iha op wat langzamer geheugen, een snelheid van 6 op snel geheugen. [img:a870e4b868]http://home.hccnet.nl/h.vosman/fotos/www4395.jpg[/img:a870e4b868]. Ter verduidelijking een voorbeeld van een stukje Infineon 512MB-333MHZ DDR geheugen. Voor SD-Ram geldt iets vergelijkbaars, alleen heb ik daarvan niet direct een foto onder handbereik. Het voorbeeld toont een chippie met een getalletje -6 (=6ns), komt dus dus zo'n beetje overeen met de gegeven snelheid 333MHz/2. Voor PC100 verwacht ik iets met 10, voor PC133 iets met 7,5 of sneller, voor PC66 verwacht ik iets met 15. Of gewoon een sticketje die vertelt hoe snel het Dimmetje is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...