Ga naar inhoud

Rambus (RDRAM) 16 of 32 bits?


Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik zou nu een heel snel nieuw systeem moeten hebben (zie onderschrift) maar in vergelijking met mijn oude Pentium 2 400 MHz systeem met 128 MB SDRAM is hij traag. Nu viel mij op toen ik - om dit probleem mogelijk te teckelen - extra geheugen wilde bijkopen er van mijn huidige geheugen twee types bestaan, namelijk de 16 bit-versie en de 32 bits-versie. Aangezien ik nu met twee reepjes van 256 MB (16 bit) zit te werken, heb ik al twee extra reepjes van dit type bijbesteld, zodat ik dus 4x 256 MB = 1024 MB geheugen zal krijgen (maar dan wel 4x 16 bit) Nu is mijn vraag eigenlijk simpel: Oude geheugen eruit halen en gauw naar de winkel voor 512 MB geheugen maar dan 32 bits, of bestelling laten staan zodat ik zometeen 4 geheugenmodules heb van 16 bit? En is 16 bit te combineren met 32 bit, of blijft het dan 16 bit, zoals het algemene bekende verhaal dat de langzaamste component de uiteindelijke snelheid bepaald. Gaarne advies :(
Link naar reactie
[quote:64624d3f62="markbosch"]ik zou nu een heel snel nieuw systeem moeten hebben (zie onderschrift) maar in vergelijking met mijn oude Pentium 2 400 MHz systeem met 128 MB SDRAM is hij traag.[/quote:64624d3f62]Kun je uitleggen bij welke applicaties etc. hij traag is. Want hij zou toch echt merkbaar sneller moeten zijn dan je oude PC. Wat draaide je daar eigenlijk op (geen WinXP naar ik aanneem?).?
Link naar reactie
Je hebt inderdaad gelijk, ik wil net het 32 bits geheugen bestellen, maar inderdaad dat past niet. 32 bits geheugen is 232 pins en ik kan er alleen 184 pins in hebben. Dus dat probleem is uit de wereld. Om op je andere vraag terug te komen: op mijn oude pc draait windows millennium edition. Maar het volgende gaat op mijn nieuwe pc zeer traag: Het opstarten van XP Pro met de gebruikelijke programma's: Norton Internet Security + Norton antivirus, Videokaartdriver, Muisdriver. In totaal dus 4 pictogrammen in de taakbalk bij de klok. Verder 'duurt' het altijd even na het opstarten van voorgaande programma's voordat je ook daadwerkelijk toegang hebt tot het menu start (soms licht hij nog niet groen op, net of alles even bevroren is) meestal kun je pas volledig aan de slag wanneer je gepruttel hoort uit de diskettedrive, alsof hij hem na vier minuten pas gevonden heeft. LET WEL: ook na defragmentatie en spyware-kill programma. Nu lijkt het me een bootprobleempje, dus ik zou graag wat info vergaren over "Bootvis" dat schijnt iets geweldigs te zijn met opstartvertragingen.
Link naar reactie
[quote:e4bab9f439="Red Dragon"]Download Bootvis hier: http://www.softpedia.com/public/cat/12/2/12-2-1.shtml Instaleer het en doe Optimize Boot. PC start opnieuw op en optimaliseert je boot.[/quote:e4bab9f439] Vergeet niet dat het op eigen risco is! Microsoft heeft het niet voor niets van zijn eigen website gehaald! Er zijn vele mensen die problemen hebben gekregen met hun systeem nadat ze bootvis hebben gebruikt. Maak dus een goede backup van je bestanden voordat je het gebruikt. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zullen we maar zeggen.
Link naar reactie
Jouw systeem zou echt nog best mee moeten kunnen komen. Ik zou het eerder in de software kant zoeken. Van Norton Antivirus is bekend, dat deze sommige pc's erg traag kan maken. Hoe draait je systeem zonder NAV en NIS? Goed? Zoek dan een alternatief voor beide. Hoe lang staat windows erop? Langer dan een half jaar? Installeer dan eens vers.
Link naar reactie
Nou windows staat er nu net op inclusief alle drivers en updates. Het zou wel jammer zijn als het door Norton zou komen, ik heb juist gekozen voor Norton, omdat de firewall en virusbescherming beter zouden zijn dan Mcafee. Wat ik eventueel zou kunnen doen is norton op mijn oude pc installeren, en de mcafee op mijn nieuwe pc.
Link naar reactie
En om er nog wat aan toe te voegen: Het rare is dat mijn broer ook een pc draait met xp en Norton Internet Security, en die gaat wel lekker vlot, vlotter dan mijn pentium 2 en pentium 4 systeem. Mijn broer heeft een Intel Pentium 4, 2.53 GHz, 768 MB RAM, 40 GB Harddisk, Radeon 9000. Hij draait XP Home edition met Norton Internet Security.
Link naar reactie
[quote:5d410d2ca6="gerben"]Daar zou ik geen wonderen van verwachten.[/quote:5d410d2ca6]Een dergelijke hoeveelheid RAM geheugen heeft idd op dit moment alleen zin bij videowerking e.d. Met 512MB moet je in 90% van de gevallen vlot uit de voeten kunnen. Die vergroting naar 1024MB zal dus niet direct merkbaar voordelen op leveren. Ik verdenk persoonlijk idd ook die hele Norton brij; volgens mij remt die het een en ander af. Kan je die niet tijdelijk uitzetten?
Link naar reactie
Ik heb nu op deze pc mijn licentie geïnstalleerd van mcafee internet security en norton internet security op mijn oude pc gezet. Mijn pc lijkt sneller te reageren, maar ik weet het niet zeker. Het opstarten blijft niet echt vlot gaan in mijn ogen. Maar wie weet dan hoe je norton wel kunt gebruiken zonder de vertraging, en hoe het komt dat dit programma de pc geheel zo versloomd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...