Ga naar inhoud

harde schijf doet t opeens niet meer...


Aanbevolen berichten

een vriend van mij heeft een pc met 2 harde schijven. schijf1 wordt gebruikt voor windows(en programmas), schijf2 voor data. ik heb schijf 2 eruit gehaald en daar mijn schijf ingedaan(alleen mp3tjes), deze hebben we vervolgens gekopieerd naar zijn windowsschijf(nieuwe map) Vervolgens mijn schijf er weer uit gehaald en zijn schijf2 weer terug erin gedaan(goed aangesloten). Toen we hem vervolgens opstartte kregen we deze foutmelding: "load error". ik ben er zeker van dat alles kabeld enz. goed zijn aangesloten! hoe kan het dat het opeens niet meer werkt, terwijl we niks verandert hebben eingelijk. alvast bedankt alain dacier
Link naar reactie
De fout komt DIRECT NA de het bios schermpje. Ik ben er ZEKER van dat alle kabels goed zijn, pinnetjes enz.. niet laten vallen ofzo iets. het moet een softwareprobleem zijn (denk ik) maar kweet niet wat of welke ps. via n opstartdiskette kan ik de data wel benaderen ik heb echt geen flauw id waar het aan kan liggen....
Link naar reactie
Veel. Het belangrijkste is de normale controle of de boel in orde is. De informatie op de schijf wordt daarbij niet beschadigd. Er zijn wel testen die dat wel doen, maar die heb je normaliter niet nodig. Het heeft geen zin te liggen worstelen met een harde schijf die heel misschien defect is. Dan is het zinvoller om na te gaan of er nog garantie op zit. Zo te horen heb je de schijf normaal gebruikt dus daar kan die normaler wijze niet van kapot gaan. Als die dat toch is, tja, dan was dat vroeg of laat alsnog gebeurd.
Link naar reactie
[quote:3684ab8838="20010196dacier"]schijfcontrole: tig fouten gevonden, alles verwijdert waar fouten in zitten, maar probleem niet opgelost. bios: is dat wel verstandig?[/quote:3684ab8838] Je had ze ook beter kunnen opslaat/herstellen. Keb wel eens gehad dat ik het negeerde: niet opstarten Toen toch maar opgeslagen: Werkte weer perfect. Kan zijn dat je bepaalde bootbestanden verwijderd hebt.
Link naar reactie
nou, ik heb ondertussen al heel wat geprobeerd natuurlijk, maar ik had er genoeg van. ik heb mijn data zoveel mogelijk opgeslagen, en de zaak geformateerd...windows opnieuw geinstaleerd...en het loopt nu als een trein! ik denk idd ook dat ik iets met de bootbestanden per ongeluk geknoeid heb(alhouwel ik geen id heb hoe en wat, maarja) in ieder geval bedankt voor alle reacties alain dacier
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...