Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb een paar dagen geleden een HP Scanjet 11C gekregen. Volgens mij is het een SCSI scanner. De datakabel heeft aan de ene kant een brede aansluiting zitten die lijkt op de paralelle aansluiting [u:29959b9c61]aan de printer[/u:29959b9c61] (dus niet de paralelle poort op de pc) Hierop staat SCSI. De andere kant past op de paralelle poort van de pc. Kan ik deze hier ook gewoon op aansluiten, of is daar een speciale interface kaart voor nodig? Ik heb hem al wel aangesloten gehad op de paralelle poort, maar dan kon de driver hem niet vinden. Ik heb ergens gelezen dat er als je hem kocht een SCSI kaart bijgeleverd werd. Maar op een SCSI kaart van een vriend van mij zit een ander type aansluiting. Iemand ervaring met deze scanner? Of iemand een oplossing?
Link naar reactie
Als je een foto van de connectors kan maken, dan helpt dat wat meer. Er bestaan namelijk verschillende soorten kabels en aansluigen. Je moet volgens mij op zoek naar een SCSI kaartje met 25 polige aansluiting. Dit zijn vaak wel ISA kaartjes. Afhankelijk van de connector van de scanner aansluiting, zijn er misschien meer alternatieven. Op het internet kan ik er zelf zo geen informatie over vinden. Je bedoeld vermoedelijk dat het een Scanjet IIc (of 11c) betreft? Op de HP site lijkt die nog voor te komen. Ik heb nog wel een ISA Adaptec kaartje liggen waarop een 25 polige SCSI connector past. Ooit gebruikt voor een Canon scanner.
Link naar reactie
[quote:be9d15a9fc="Hans.Vosman"]Er zit aan de achterkant (of onderkant) van de scanner een stickertje met een HP C... nummer en een serienummer. Dat C nummer is dus heel belangrijk omdat dat het type scanner identificeert. ZOekt ook wat makkelijker op internet. Is het soms C1752?[/quote:be9d15a9fc] het nummer is trouwens C1750A
Link naar reactie
Oke dan, hier zijn de foto's: [img:d2843eca82]http://home.wanadoo.nl/martietebrake/Cap0002%202.JPG[/img:d2843eca82] Dit is een overzicht van de achterkant van de scanner. [img:d2843eca82]http://home.wanadoo.nl/martietebrake/Cap0003%202.JPG[/img:d2843eca82] Dit is de SCSI aansluiting. (zie ook aansluitkabel) [img:d2843eca82]http://home.wanadoo.nl/martietebrake/Cap0009%202.JPG[/img:d2843eca82] Dit is het uiteinde van de aansluitkabel die aan de computer aangesloten moet worden. [img:d2843eca82]http://home.wanadoo.nl/martietebrake/Cap0010%202.JPG[/img:d2843eca82] Dit is het uiteinde van de aansluitkabel die aan de scanner aangesloten moet worden. Nou heb ik nog geen SCSI kaart kunnen vinden met zo'n 25-polige aansluiting.
Link naar reactie
1. Check of je mobo ISA slorten heeft, waarschijnlijk alleen PCI. 2. Dus zoek je een pci scsi kaart. (dacht dat ze geen 25 pins aansluiting hebben). Let wel op dat ie onder XP wordt ondersteund. De scisi kaart zal waarschijnlijk een 50 pins high density aansluiting hebben of 68 pins. 3. Dan koop je een scsi kabel met aan de ene kant centronics en aan de andere kant een 50-high density of uw aansluiting. Je zal dan merken hoe duur scsi is. De kaart + kabels zal duurder zijn dan een USB scanner van pakweg 50 euro. The choice is yours :wink:
Link naar reactie
@roy: Dat dacht ik eerst ook, maar toch werkt dat niet. @bosje: Hij wordt aangesloten op een pc die ook nog ISA sloten heeft. Voor de nieuwste pc bij ons thuis kopen we binnenkort wel een usb scanner, maar als die oude nog kan werken zonder te veel kosten, is dat mooi meegenomen voor zolang. Weet iemand waar die ISA kaarten te koop zijn? Of heeft iemand er nog een liggen? Op de 1e foto zie je ook nog zo'n 25-polige scsi aansluiting, ik neem aan dat dat niks uit maakt? En daar weer links naast zit een of andere din-achtige aansluiting, is daar nog iets mee te doen?
Link naar reactie
[quote:8c33c25604="Comp-Freak"]@roy: @bosje: Weet iemand waar die ISA kaarten te koop zijn? Of heeft iemand er nog een liggen? Op de 1e foto zie je ook nog zo'n 25-polige scsi aansluiting, ik neem aan dat dat niks uit maakt? En daar weer links naast zit een of andere din-achtige aansluiting, is daar nog iets mee te doen?[/quote:8c33c25604] ISA Scsi ? Op beurzen denk ik. Die 25 pins is op de eerste foto kan je gewoon gebruiken : het is of of. Mijn scis scanner heeft het ook. De meest linkse aansluiting is in elk geval geen scsi.
Link naar reactie
Ik heb natuurlijk liever een PCI kaart, maar hij moet dus wel zo'n 25-polige aansluiting hebben. Ik gebruik gewoon die meest rechtse aansluiting, daar heb ik tenminste de kabels voor. Maar nogmaals: Heeft iemand niet ergens in een vergeten hoekje een PCI of ISA SCSI kaart liggen die aan deze eisen voldoet? 2e hands maakt niet uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...