Ga naar inhoud

Sony: no more than one USB device


Aanbevolen berichten

Hoi, Zit bij schoonmams en zij hebben een Sony DSC-V1 Cybershot camera gekocht. Hierbij zit een CDROM met een SOny USB-driver, een softwarepakketje genaamd Image Transfer and een ander genaamd Image Mixer van Pixela. Ik installeer de USB driver en niets van de rest. Dat moet genoeg zijn onder XP. Maar zodra ik de camera aansluit, hangen het Logitech muis en toetsenbord (samen op USB) zich op. En de camera meldt zich evenmin aan bij het systeem. Dus ik installeer ook eens die Image Transfer, zelfde resultaat. Camera en toetsenbord-muis gaan niet samen. Dan nog die Image Mixer erbij, onveranderd. Muis toetsenbord dood, camera meldt zich niet aan. Ik lees eens de kleine letters op de doos en dan vind ik deze aanwijzing van onze Japanse vrienden: [quote:7b86fd316b="SONY cameraverpakking"] If two or more USB devices are connected to one computer, this unit may fail to operate properly depencing on the USB connections being used simultaneously."[/quote:7b86fd316b] Wat is dit? Herdefinieert Sony de USB standaard van "tot 256 apparaten" tot "maximaal 1 apparaat"???? Iemand hier soortgelijke ervaringen met Sony cameras en hun software/drivers? Heb nog gezocht naar anders driver in het bos dat Sony online heet, maar niet gevonden. groetjes Edmond
Link naar reactie
[quote:9811bb1913="Edmond Varwijk"]Zit bij schoonmams en zij hebben een Sony DSC-V1 Cybershot camera gekocht. Iemand hier soortgelijke ervaringen met Sony cameras en hun software/drivers? Heb nog gezocht naar anders driver in het bos dat Sony online heet, maar niet gevonden. [/quote:9811bb1913] Ik heb (nog) geen digitale camera. Maar heb je het al met de drivers van [url=http://www.camera-drivers.com/drivers/123/123364.htm]DriverGuide[/url] geprobeerd? Als die Windows drivers ook niet goed zijn, kun je het nog proberen in GNU/Linux. Deze Sony DSC-V1 staat in de gphoto2 camera list [code:1:9811bb1913] "Sony DSC-V1 (PTP mode)" (TESTING) [/code:1:9811bb1913]
Link naar reactie
Vreemd,ik heb hier ook een DSCV1 van Sony icm.een cordless desktop van Logitech (combinatie van muis met kb dus) Het geheel draait op een P4,en ik kan naast de eerder genoemde app. ook gewoon de usb scanner en kaartlezer gebruiken. Heb je het al in omgekeerde volgorde geprobeerd? (dus eerst met een gewone muis en kb de camera installeren). Pc ook opnieuw opgestart Na de instalatie van de usb drivers? Een andere oplossing is natuurlijk een losse kaartlezer aan te schaffen,echter van een merk zoals Sony mag je wel een beetje support verwachten. greetz.
Link naar reactie
Heeft het misschien met de stroomvoorziening te maken? Een USB-poort levert maximaal 500 Ma stroom, als er door de aangesloten apparaten meer gevraagd wordt dan schakelt de driver één of meer apparaten uit. Probeer het eens door niet alles op dezelfde USB-poort aan te sluiten of, als er maar één poort beschikbaar is, gebruik een hub met eigen stroomvoorziening. Jim
Link naar reactie
[quote:162938ef16="H"]Heb je het al in omgekeerde volgorde geprobeerd? (dus eerst met een gewone muis en kb de camera installeren).[/quote:162938ef16] Nee, had er alleen dat USB setje ter beschikking en geen verloopplugje bij de hand. [quote:162938ef16="H"]Pc ook opnieuw opgestart Na de instalatie van de usb drivers?[/quote:162938ef16] Yep. Zelfs vaker dan me lief was (resetten als muis en toetsenbord ineens weer niet werkten :( ) [quote:162938ef16="H"]Een andere oplossing is natuurlijk een losse kaartlezer aan te schaffen,echter van een merk zoals Sony mag je wel een beetje support verwachten.[/quote:162938ef16] Hmm, nou mijn ervaringen met Sony support zijn al niet zo best (televisie ouders, maar das een heel ander verhaal waar ik ook al niet vrolijk van werd) en ook die website. Vind daar maar eens gewoon een downloadsectie met per apparaat de laatste drivers. Wat een ramp. groetjes Edmond greetz.[/quote]
Link naar reactie
[quote:5730e0780e="Jim van Zweeden"]Heeft het misschien met de stroomvoorziening te maken? Een USB-poort levert maximaal 500 Ma stroom, als er door de aangesloten apparaten meer gevraagd wordt dan schakelt de driver één of meer apparaten uit. Probeer het eens door niet alles op dezelfde USB-poort aan te sluiten of, als er maar één poort beschikbaar is, gebruik een hub met eigen stroomvoorziening. [/quote:5730e0780e] Nou daar dacht ik ook al aan. Maar wat mij ook opviel, als ik thuis mijn Canon aansluit, gaat deze direct automatisch aan en begint de XP wizrd de fotos te downloaden. Dat was nu ook niet zo. Ik moest telkens nadat de USB kabel ingeplugd was nog apart die camera starten. Is dat bij jou ook zo H? groetjes Edmond
Link naar reactie
[quote:15c220e3c3="H"]Ik heb even in de handleiding gekeken;controleer even of de usb verbinding op Normal staat (in de set up instellingen van de camera). Ik zag trouwens ook dat de camera het onder XP gewoon moet doen,dus zonder de programma's op de cd-rom. [/quote:15c220e3c3] OK dank. Zal ik nog eens bekijken volgend weekeinde. groetjes Edmond
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Hoi! Nee het werkt nog niet. Heb nog niet gekeken naar nieuwere drivers. Ga dat nog wel even doen. Maar omdat men toch om te backuppen een externe usb-harddisk wilde, heb ik zowel een Maxtor Mediacenter externe USB/firewire harddisk besteld én een USB-2.0 controllerkaartje van Sweex. Die zijn gisteren opgehaald maar vandaag was het veeeeel te mooi weer voor de pc van schoonmams, niet dan! ;) Will let jou weet. groetjes Edmond
Link naar reactie
Hoe gedraagt die Sony-camera zich als ie aangesloten is op een systeem ? Is ie een 'mass-storage device' (en zou ie dus met de standaard XP-drivers moeten werken) of moet ie echt apart aangestuurd worden ? Is er een of ander instelling waarmee je dat kunt instellen ? Overigens heb ik van iemand gehoord dat 'high-speed' USB2-devices op een 'low-speed' USB1-aansluiting onder XP wel eens problemen/meldingen kunnen opleveren. Het fijne weet ik er ook niet van.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...