Ga naar inhoud

Probleem met cd-rom driver


Aanbevolen berichten

in autoexec.bat [code:1:66d62c321f]A:\MSCDEX.EXE /D:mscd001[/code:1:66d62c321f] in config.sys[code:1:66d62c321f]device=oakcdrom.sys /D:mscd001 [/code:1:66d62c321f] oakcdrom.sys is driver vor verschillende CD-Spelers; ATATPI etc. mscdex.exe moet natuurlijk op de diskette staan. ff zoeken op google doet wonderen.
Link naar reactie
Cd-rom driver onder Dos installeren Wat je nodig hebt zijn de volgende onderdelen, Mscdex.exe, Himem.sys, EMM386.exe en natuurlijk de benodigde software voor de betreffende cd-rom speler. Maak na het formatteren een map Windows en daarin een map Command, plaats de mscdex driver in de map command en de Himem.sys en Emm386.exe in de map Windows. Voornoemde mappen zijn niet echt noodzakelijk, maar op deze manier staan de onderdelen gelijk op de juiste plaats. Maak een Autoexec.bat met de regel: Path C:\Windows;C:\Windows\Command en een config.sys met als inhoud: Device=C:\Windows\himem.sys Device=C:\Windows\EMM386.exe NOEMS Dos=High,UMB Run vervolgens de software voor de cd-speler en meestal is de zaak dan geregeld, werkt die software niet goed, of ben je de diskette kwijtgeraakt, voeg dan de volgende opdracht toe aan de autoexec.bat: C:\Windows\Command\Mscdex.exe /D:MSCD001 en in de config.sys komt de regel:Device=C:\MTMCDAI.sys /D:MSCD001 De naam mscd001 mag ook anders zijn, maar moet dan zowel in de autoexec.bat als in de config.sys gelijk zijn. De naam mtmcdai.sys staat voor de driver, in dit geval een Mitsumi, maar in jouw geval natuurlijk die welke bij je CD speler hoort, eventueel moet je ook het pad toevoegen, bijvoorbeeld: C:\CDRom\MTMCDAI.sys etc. dit heb ik net gevonden op een site, maar begrijp het allemaal niet echt. Wie kan mij dit ff eenvoudig uitleggen. p.s. ik ben niet zo'n computer nerd :P
Link naar reactie
[quote:1b6bc65a55="NoepZoR"]www.bootdisk.com --> bootdisk downen en dan gewoon op floppy zetten dan gebruiken in de pc waarbij je de cdrom driver wilt hebben GrtZ [url=www.grolsch.nl]Noep @ Grolsch®[/url][/quote:1b6bc65a55] de topicstarter houdt ]kennelijk niet van dit soort suggesties, had ik ook aangegeven, maar hij doet het op zijn manier, wat we moeten respecteren :lol:
Link naar reactie
[quote:8c0626ca7e="Menniemaster"]Cd-rom driver onder Dos installeren Wat je nodig hebt zijn de volgende onderdelen, Mscdex.exe, Himem.sys, EMM386.exe en natuurlijk de benodigde software voor de betreffende cd-rom speler. Maak na het formatteren een map Windows en daarin een map Command, plaats de mscdex driver in de map command en de Himem.sys en Emm386.exe in de map Windows. Voornoemde mappen zijn niet echt noodzakelijk, maar op deze manier staan de onderdelen gelijk op de juiste plaats. Maak een Autoexec.bat met de regel: Path C:\Windows;C:\Windows\Command en een config.sys met als inhoud: Device=C:\Windows\himem.sys Device=C:\Windows\EMM386.exe NOEMS Dos=High,UMB Run vervolgens de software voor de cd-speler en meestal is de zaak dan geregeld, werkt die software niet goed, of ben je de diskette kwijtgeraakt, voeg dan de volgende opdracht toe aan de autoexec.bat: C:\Windows\Command\Mscdex.exe /D:MSCD001 en in de config.sys komt de regel:Device=C:\MTMCDAI.sys /D:MSCD001 De naam mscd001 mag ook anders zijn, maar moet dan zowel in de autoexec.bat als in de config.sys gelijk zijn. De naam mtmcdai.sys staat voor de driver, in dit geval een Mitsumi, maar in jouw geval natuurlijk die welke bij je CD speler hoort, eventueel moet je ook het pad toevoegen, bijvoorbeeld: C:\CDRom\MTMCDAI.sys etc. dit heb ik net gevonden op een site, maar begrijp het allemaal niet echt. Wie kan mij dit ff eenvoudig uitleggen. p.s. ik ben niet zo'n computer nerd :P[/quote:8c0626ca7e] Device=C:\Windows\himem.sys Is voor het geheugen, heeft duz niets met cd-romspeler te maken, maar is wel essentieel voor het 'doen' van DOS Device=C:\Windows\EMM386.exe NOEMS mm, volgens mij zorgt dat ervoor dat de pc onder DOS wat beter loopt. Als je windows hebt, kun je beter deze regel verwijderne, werkt alleen maar vertragend Device=C:\MTMCDAI.sys /D:MSCD001 wordt de cddriver mee geladen, en een waarde aan toegevoegd, zodat MSCDEX het ook kan 'vinden'
Link naar reactie
[quote:e894245a9b="Menniemaster"]Cd-rom driver onder Dos installeren Wat je nodig hebt zijn de volgende onderdelen, Mscdex.exe, Himem.sys, EMM386.exe en natuurlijk de benodigde software voor de betreffende cd-rom speler. Maak na het formatteren een map Windows en daarin een map Command, plaats de mscdex driver in de map command en de Himem.sys en Emm386.exe in de map Windows. Voornoemde mappen zijn niet echt noodzakelijk, maar op deze manier staan de onderdelen gelijk op de juiste plaats. Maak een Autoexec.bat met de regel: Path C:\Windows;C:\Windows\Command en een config.sys met als inhoud: Device=C:\Windows\himem.sys Device=C:\Windows\EMM386.exe NOEMS Dos=High,UMB Run vervolgens de software voor de cd-speler en meestal is de zaak dan geregeld, werkt die software niet goed, of ben je de diskette kwijtgeraakt, voeg dan de volgende opdracht toe aan de autoexec.bat: C:\Windows\Command\Mscdex.exe /D:MSCD001 en in de config.sys komt de regel:Device=C:\MTMCDAI.sys /D:MSCD001 De naam mscd001 mag ook anders zijn, maar moet dan zowel in de autoexec.bat als in de config.sys gelijk zijn. De naam mtmcdai.sys staat voor de driver, in dit geval een Mitsumi, maar in jouw geval natuurlijk die welke bij je CD speler hoort, eventueel moet je ook het pad toevoegen, bijvoorbeeld: C:\CDRom\MTMCDAI.sys etc. dit heb ik net gevonden op een site, maar begrijp het allemaal niet echt. Wie kan mij dit ff eenvoudig uitleggen. p.s. ik ben niet zo'n computer nerd :P[/quote:e894245a9b] het lukt nu allemaal wel aardig, maar waar moet ik die Autoexec.bat en config.sys neerzetten?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...