Ga naar inhoud

Goede router gezocht!


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben op zoek naar een goede router, moet niet te veel kosten. Ben nl. een leek op netwerk apparatuur gebied :oops: :oops: Budget is 100 euro !!?? (ik wil geen sweex troep) Wie kan mij een goede router adviseren ? een Wireless router mag eventueel ook, maar bekabeld heeft toch veel lagere pingtijden ?? Bij voorbaat dank, NoepZor
Link naar reactie
Ik heb goede ervaringen met Linksys (WRT54G= wireless en de BEFSR41= wired). Vigor komt ook meestal wel aardig uit recensies en in de Computer!Totaal router test (februari 2004) kwam de sitecom DC202 als beste uit de test voor wat betreft prijs/kwaliteit. De beste was trouwens de Vigor 2200E. Prijzen zijn te vinden en te vergelijken op http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/313. Een aardig inzicht in allerlei apparatuur vind je op www.routershop.nl.
Link naar reactie
[quote:ca3058f4f2="Peter Vooges"]Ik heb goede ervaringen met Linksys (WRT54G= wireless en de BEFSR41= wired). Vigor komt ook meestal wel aardig uit recensies en in de Computer!Totaal router test (februari 2004) kwam de sitecom DC202 als beste uit de test voor wat betreft prijs/kwaliteit. De beste was trouwens de Vigor 2200E. Prijzen zijn te vinden en te vergelijken op http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/313. Een aardig inzicht in allerlei apparatuur vind je op www.routershop.nl.[/quote:ca3058f4f2] en ik met e-tech
Link naar reactie
Nog even een aanvulling: Voor puur netwerksnelheid legt een wireless het af tegen bedraad. Bedraad kun je 100 MBPS halen. Er zijn ook routers die wireless 100 of zelfs 108 MBPS halen. Dit zijn echter theoretisch snelheden. Vanwege allerlei protcollen en beveiligingen wordt dit bij lange na niet gehaald. Voor internet is zelfs de langzaamste wireless (11 MBPS) snel genoeg. Ik geloof niet dat er momenteel consumenten ADSL of kabel aansluitingen zijn die de 8 MBPS overschrijden
Link naar reactie
[quote:003a310d2e="Peter Vooges"]De beste was trouwens de Vigor 2200E. [/quote:003a310d2e] Ik kocht vorig jaar zo een Draytek Vigor2200E. Ik vind dit ook een goede router. [quote:003a310d2e="Peter Vooges"]Prijzen zijn te vinden en te vergelijken op http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/313. [/quote:003a310d2e] of op http://www.prijsindex.net/show/onderdeel/onderdeelid=3725
Link naar reactie
[quote:8c675a36ee="NoepZoR"] er komt BTW @Home breedband op met een Motorola Surfboard, weetniet of dat wat uitmaakt ?[/quote:8c675a36ee] Ik heb zelf, maar dan met Chello, ook een Motorola Surfboard cable modem. En die werkt goed met die Vigor2200E. Een wireless router bijvoorbeeld de Vigor2200WE is wel flink duurder. Dat red je niet met 100 euro's.
Link naar reactie
Ik ben zelf zeer te vreden over mijn sitecom DC-202 (ik heb wel de oudere uitvoering, maar nieuwere uitvoeringen werken ook bij andere zeer goed). Ik heb nooit problemen gehad en is makkelijk in te stellen. Ik ken ook iemand die zo'n sweex ding heeft. Daar duurderde het bijna een week voordat we hem goed draaiende hadden. Terwijl met mijn sitecom router, die had ik binnen een half uur werkende. :D En het prijsje van 45 euro is ook niet gek.
Link naar reactie
[quote:85d6476691="MichelG"]Ik ben zelf zeer te vreden over mijn sitecom DC-202 (ik heb wel de oudere uitvoering, maar nieuwere uitvoeringen werken ook bij andere zeer goed). Ik heb nooit problemen gehad en is makkelijk in te stellen. Ik ken ook iemand die zo'n sweex ding heeft. Daar duurderde het bijna een week voordat we hem goed draaiende hadden. Terwijl met mijn sitecom router, die had ik binnen een half uur werkende. :D En het prijsje van 45 euro is ook niet gek.[/quote:85d6476691] Ik heb dezelfde.. DC-202.. alleen betaalde ik er 60 euro voor :roll: hij werkt zeer goed :)
Link naar reactie
Dus Sitecom is aan te raden ? Belkin dan ? of linksys die 100 euro is ff een streef budget, tis niet zo dat ik een router van 5000 euro hier wil :lol: EDIT: [img:2c04b6a7b0]http://145.99.194.198/~noepzor/toekomst_netwerk.jpg[/img:2c04b6a7b0] Zo komt het er waarschijnlijk uit te zien, er ligt beneden een draad, daar staat nu de aldi pc ipv laptop, maar die verhuist waarschijnlijk naar zolder, omdat me moeder een laptop wil met draadloos internet. Omdat er in de aldi pc ook een wireless kaart zit lijkt het me net zo makkelijk om die daar ook op aan te sluiten, Mijn kabel gaat via zolder naar beneden, waar de router dan moet komen, om een extra switch op zolder te zetten of de router boven lijkt me niet zoveel. Het stukje draad is gestippeld omdat dat stuk kabel nog getrokken moet worden
Link naar reactie
Ik had ook de Sitecom DC-202; prima apparaat, maar ik wilde met de laptop wireless. Nu een SMC 2804WBR V.2 bij Vobis gekocht (aanbieding, voor € 99,-. Ook fantastisch apparaat, snel (2.4 Ghz, 54 Mbps), met zeer goede beveiligingsinstellingen. Ook bedraad (4) te gebruiken. Denk er wel aan dat je voor je laptop ook nog eens een kaartje moet kopen (SMC, € 49,-). Succes, Martin
Link naar reactie
[quote:4bebfaf930="matel"]Ik heb ook de oudere uitvoering van de sitecom DC-202. Gewoon aansluiten en ik kon meteen het internet op zonder iets aan de instellingen te veranderen :D[/quote:4bebfaf930] Zou ik toch ff mee uitkijken ! Sommige routers zijn via de browser ook van buiten af in te stellen ... en aangezien er meestal een 'standaard' wachtwoord op staat zou dat niet bepaald veilig zijn. ff opletten wat ingesteld staat kan dus absoluut geen kwaad. Ik heb zelf de Draytek Vigor 2200E ... prima ding en met wat tweaks ben je volgens http://grc.com dan volledig stealth in de standaard tests. Overigens kan het bij geen kwaad om te kijken of er firmware-upgrades zijn voor je router.
Link naar reactie
Waarom heeft iedereen iets tegen Sweex? Sweex router, 4 poorts, met ingebouwde modem, analoog, 79 euro. Binnen 10 minuten werkend, ik heb hem een paar weken, nog GEEN ENKEL probleem mee gehad, werkt in 98se, winXP, zonder problemen. Het is mss kwalitatief niet het beste, maar om sweex bij voorbaat af te schrijven? :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...