Ga naar inhoud

Toch nog de Aldi-PC of...


Aanbevolen berichten

Kom ik vandaag in de grote stad, wat ziet mijn oog? Staan er nog PC's in de Aldi en ik weer enhousiast. Nou heb ik echt even adviezen nodig. Ik ga nl. na de zomer studeren en dan heb ik een flinke pc nodig. In een eerder topic over de Aldi-pc, vertelde iemand mij dat de volgende Aldi-pc waarschijnlijk pas in oktober komt. Zo lang kan ik niet wachten uiteraard (de zomer duurt ook lang). Ik heb dus nog de kans om deze aan te schaffen, en vooral omdat het een sterke pc is en ik niet on-arm ben :wink: Naast deze pc moet ik dan nog een monitor (misschien later maar een apart topic voor maken), betere muis etc. Ik zag in de krant een advertentie van Dell: [list:f08d15c156] [b:f08d15c156]Dell DIMENSION 4600 Milti Media Extreme - 1329 eur[/b:f08d15c156] Intel Pentium 4 3.0 GHz XP Home 512 MB DDR geheugen 160 GB (2x 80) HD, 7200 rpm Dell 17"E174 flat panel Ati Radeon 9800 Pro 123 MB, 8x AGP met DVI & TV-out Geïntegreerde 5.1 Audio met Dolby Digital 5.1 Capability 8x DVD+R/+RW en 16x DVD-ROM incl. software 8 USB 2.0, 3PCI & 10/100 Netwerkkaart 1 jaar garantie Cllect and Return Dell 5650 5.1 speaker sytem 95 watt [/list:u:f08d15c156] Mischien is dit wat als vergelijking? What am I 2 do? Deze aldi-pc, de volgende (met nieuwe generatie grafische kaart?), of iets anders?
Link naar reactie
Ok, de meesten (dat zijn er al gauw zo'n 2) raden mij het Aldi-systeem aan. Maar waar ik een beetje aan zit te denken is het volgende. Natuurlijk hou je dit toch, maar de 64-bit processors zijn er al en er komen nieuwe grafische kaarten, dus ik ben bang dat ik over een half jaar ofzo alweer denk: hmm, dit is niet zo'n goed systeempje meer. Of ben ik nou aan het zeiken? :wink: In dat geval zou ik over een jaartje of 2 wat nieuw spul erin moeten kunnen zetten, is dit wel goed te doen (omdat ik andere verhalen heb gehoord over niet-standaard componenten)? Omdat het een hoop geld is, er moet nog een monitor bij (iig 17", liefst TFT) en andere meuk, dus ik moet er eigenlijk iig 3-4 jaar lekker mee vooruit kunnen. [size=9:77d0ce03ce]Je mag natuurlijk altijd een cheque uitschrijven, nee hoor, geintje > overmaken mag ook...[/size:77d0ce03ce]
Link naar reactie
Als je naar de toekomst wil kijken en straks ook op een 64 bit versie van windows draaien. Dan moet je kijken naar een 64 bit processor. Dus een AMD 64. En je kunt natuurlijk even wachten totdat de nieuwe videokaarten uitkomen. Maar als je nu een snelle pc nodig heb zou ik gaan voor die aldi pc en anders zou ik nog een maand of 2 of 3 wachten en dan zelf een systeem samenstellen met de nieuwste videokaaarten en een AMD 64 bit processor.
Link naar reactie
[quote:125eb4805a="pcguy"]en als je toch geld zat hebt [/quote:125eb4805a] Maar dan het tegenovergestelde ;) Nee hoor, ik kan hem wel kopen maar 't is tog een 'aanslag' op mn rekening ;) Maar ontopic: ik kan toch nog wel een paar jaar vooruit met de 9800 Pro (die zit er toch in?) en een 32-bit processor lijkt me? En iets nieuws inbouwen tegen die tijd, zou ik dat haast de hele boel moeten veranderen? Mobo etc...
Link naar reactie
Het ligt er een beetje aan wat je er mee gaat doen. Want als je videofilms gaat bewerken zou ik voor de aldi pc gaan met een pentium 4 en als je vooral veel spelletjes speelt zou ik gaan voor een amd 64. Ik zelf heb het nooit zo op die kant en klare computers omdat er altijd troep bij zit die je toch nooit gebruikt of allemaal rare merken. Ik stel er daarom altijd liever zelf eentje samen met de spullen die ik gebruik en zonder al die rotsooi. En hierdoor gaat meestal de prijs niet echt omhoog en meestal zelfs naar beneden. In die aldi pc zit een radeon 9800 xl in, deze zit tussen een non-pro en pro versie in. :-? (ook weer zoiets vaags)
Link naar reactie
[quote:61210b0f2e="Kaz'Duzar"][quote:61210b0f2e] Ik ga nl. na de zomer studeren en dan heb ik een flinke pc nodig.[/quote:61210b0f2e] Wat ga je met je pc doen?? videobewerken, gamen, ...?? verder dacht ik dat er bij de aldi pc heel veel software zat.[/quote:61210b0f2e]Het is daarom de vraag heb je echt al die software nodig, want dit verhoogt onnodig de prijs van de pc. :x
Link naar reactie
[quote:cc2dcacad5="Vandread"][quote:cc2dcacad5="MichelG"]Het is daarom de vraag heb je echt al die software nodig, want dit verhoogt onnodig de prijs van de pc. :x[/quote:cc2dcacad5] dat valt ook nogal mee .....[/quote:cc2dcacad5]Ligt er een beetje aan. Als ze allemaal software er bij doen wat maar een paar dagen te gebruiken is dan zal de prijs niet zo omhoog gaan, maar als er allemaal full version software bij zit, denk ik toch echt dat de prijs omhoog zal gaan. En aangezien niet iedereen altijd al die software nodig heeft wordt de prijs onnodig hoog. :P
Link naar reactie
[quote:1f9af6fc98="Kaz'Duzar"] Wat ga je met je pc doen?? videobewerken, gamen, ...?? verder dacht ik dat er bij de aldi pc heel veel software zat.[/quote:1f9af6fc98] Jep, alles eigenlijk. De standaard dingen, maar ook videobewerking en zwaar gamen. Daarom heb ik een toppertje nodig. Ik denkt dat de software deze pc niet heel veel duurder maakt, en verdere software heb ik altijd genoeg. Dus de 64-bit zijn toch beter voor gamen? Zou ik dat het eerste / de eerste twee jaar erg gaan merken? Ik schat van niet, maar daar ben ik dus geen expert in. Ik heb trouwens ook niet die folder meer van Aldi, dus ik weet de precieze specs ook niet. Die Radeon is idd een beetje vaag, hadden ze er nou een XT in gestopt, dan was het denk ik zo klaar als een klontje. Ik zal nog ff een vriend mailen, die heeft deze pc ook. Als iemand een betrouwbare/goede winkel weet waar ik net zo'n systeem of over 2 maanden een betere voor hetzelfde/minder geld kan halen... Een ander 'probleem' is, ik wil met deze evt. pc een goede monitor - ik ga hem niet aansluiten op een Philips 105S standaarddingetje. Ik heb al aangegeven waarvoor ik de pc ga gebruiken (alles dus), en moet minstens 17" en max. 19" zijn. TFT/crt ben ik nog niet over uit, ik denk dat het enige voordeel is van een TFT dat hij minder ruimte inneemt. Hoewel, ik heb nu ook een TFT (15", aangesloten op een 2 GHz, GeForce MX440) en dit vind ik toch duizend keer beter dan die Philips crt waar ik nu op zit. Die crt'tjes van tegenwoordig, is dat net zo mooi (helder/kleuren/vlak) als een TFT? Dus hier moet ik ook nog over nadenken en het probleem is dat het nog even kan duren voor ik een goede monitor heb gevonden.
Link naar reactie
Met die monitor is het simpel. De kleuren van een tft en en crt zijn eigenlijk gelijk. Alleen het zwart van een crt is vaak mooier als dat van een tft. Je moet alleen kijken of je het geld ervoor over hebt. Voor 400 euro een17 inch tft of een 17 crt van 150 euro. :D En ik zou voor games voor een amd 64 gaan. En het is altijd hoe langer je wacht hoe meer je voor je geld heb. Maar ja ... je kan wel blijven wachten. Misschien dat je nog even een maand kunt wachten tot de nieuwevideokaarten uitkomen. Maar dan is het nog de vraag of deze betaalbaar wordt.
Link naar reactie
Idd. Weetje wat, ik denk dat ik het maar moet doen. Zit ik alleen nog met de monitor. [Edit: ff wat tekst removed] Ik weet het nog niet met de monitor. Hier moet ik denk ik nog ff over slapen en ik kan heel goed adviezen gebruiken. Waarschijnlijk koop ik strax de Aldi-pc, maar dan moet ik hem op een Philips 105S aansluiten :roll: Daar had ik dus geen zin in. Dus als iemand nog een prachtige monitor weet... (of nou iets heeft die ik kan lenen ;))
Link naar reactie
Iets teveel weggehaald... ik heb besloten nog even te wachten met de aankoop, omdat ik toch ook gelijk een monitor wil hebben. (Daarnaast zit ik nog steeds te denken of ik de pc koop - goede prijs/kwaliteit, maar nog steeds een hoge prijs voor iemand als ik ;)). De monitor: als de kwaliteit van tft/crt hetzelfde is heb ik qua prijs natuurlijk liever een crt. Maar tft lijkt me toch fijner, die kan ik recht voor me neerzetten maar is een stuk duurder. Maar een 17" TFT zal denk ik wel goed genoeg voor me zijn, tov een 19" crt. En voor 200 euro heb ik die TFT toch ook? Moet ik alleen even tips hebben, omdat ik als ik de computer koop, ik dat denk ik dinsdag zal moeten doen. En een krantenwijk vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...