Ga naar inhoud

Dempingsmateriaal plaatsen


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds ongeveer een jaartje een "nieuwe" pc, maar vanaf dag 1 erger ik me eigenlijk al aan de geluidsproductie ervan... Het word dus maar 's tijd om hier wat tegen te doen! Dit zijn m'n specs: Antec SX835 II-EC Midi Tower 350W AMD Athlon XP Thorougbred 2400+ Asus A7N8x Non Deluxe Sapphire ATI Radeon 9500 PRO 128Mb DDR Western Digital 80Gb JB 7200rpm 8mb cache Thermal Take Volcano 11 3 casefans: 2 x Coolermaster SAF-B82 die boven / achterin uitblazen. en nog 1 die voorin / onderaan aanzuigt. Nu ben ik op het idee gekomen om van dat speciale dempingsmateriaal te kopen en deze op de zijkanten en boven- en onderkant te plaatsen. Ik vraag me alleen af wat ik het beste kan gebruiken... speciale dempingsmatten van de pc boer of gewoon bij de Gamma of Praxis van dat eierdopmateriaal kopen?? De 2e oplossing lijkt me een stuk goedkoper, maar of het ook net zo goed werkt weet ik dus niet... Over de warmte toename ben ik niet bang, hij is op dit moment lekker koel (CPU: 35 graden, kast: 20/25 graden) Ik ben tot nu toe dit tegengekomen: [b:00451f4f02]PAX mate Plus Noise killer set[/b:00451f4f02] €17.48 Deze noise Killer set van Akasa kan worden gebruikt voor de geluidsreductie van uw Full Tower? BigTower computerbehuizing. Hij bestaat uit 4 platte schuimrubber matten. Deze dienen te worden bevestigd op de zij-, onder- en bovenpanelen van de PC (aan de binnenkant uiteraard ;). Ze filteren mn de hoge tonen fan fan(lagers), en hdd-motor. De levering bestaat uit: - 2 delen van 50 x 45cm - 2 delen van 50 x 20cm [img:00451f4f02]http://www.eynstein.nl/ai/paxmate.jpg[/img:00451f4f02] [b:00451f4f02]NOISE ABSORBER SOUNDMAT COOLERMASTER[/b:00451f4f02] € 29.95 Voor de echt tweaker! Dit cooling set PNK - U01 van Coolermaster zorgt er voor dat uw pc totaal geen geluid meer maakt. Een professioneel koffertje met hoogwaardig materiaal, maakt deze uitrusting tot een wannahave voor casemodding en tweaker fans. [img:00451f4f02]http://www.funprice.nl/image.html?id=2585[/img:00451f4f02] [b:00451f4f02]NOISE ABSORBER SOUNDMAT ACRYAN[/b:00451f4f02] € 19.95 High quality professional accoustic absorption mats built for a silent system. Especially effective in reducing high frequncey noise produced by fans. Package contains: 2 sheets of 400 x 350 x 4mm each 2 sheets of 400 x 180 x 4mm each [img:00451f4f02]http://www.funprice.nl/image.html?id=17165[/img:00451f4f02] Hiernaast kan ik dus ook nog kiezen voor standaard geluidsdempend materiaal van de Gamma of Praxis... Als iemand ervaring hiermee heeft of tips kan geven zou dat mooi zijn! 8) (Hmm, best een lange post geworden...)
Link naar reactie
Je kan ook kijken of je de oorzaak aan kan pakken. B.v. een passieve vga koeler en een nieuwe processor koeler. En als je processor zo 'koud' blijft kan je misschien ook wel de fan van de processor koeler wat langzamer laten draaien. Die dempingsmatten heb ik geen ervaring mee, maar ik denk dat die van de Gamma ook goed zijn.
Link naar reactie
Met m´n huidige koelingsapparatuur ben ik wel tevreden, dus die verander ik niet. M´n CPU koeler kan ik sneller of langszamer laten draaien dmv een knop achterop m´n case, maar die staat al op de langszaamste stand! Heeft iemand trouwens een idee hoe duur dat dempingsmateriaal van de Gamma is??
Link naar reactie
Als ik jou was, dan zou ik toch een setje kopen van Coolermaster of ACryan. Die hebben dat speciaal ontwikkeld zodat er wel geluid tegen wordt gehouden maar ook dat je computer geen broeikas wordt. Je kunt het natuurlijk ook gewoon bij de gamma kopen, dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit (ik vind deze setjes niet zo duur trouwens) maar ik ben bang dat je systeem dan weer erg warm gaat worden.
Link naar reactie
Ik gebruik matjes v/d gamma en ben er erg happy mee, icm een 5 tal coolermaster fans(2 voor/3 achter) die op 7 volt draaien bijft ie goed koel en is erg stil geworden. wel belangrijk dat je werkelijk ieder vlak volledig tot in de hoeken beplakt. Ik kijk tv op mijn pc, hij staat dus in de woonkamer, tijdens stille scenes hoor ik 'm niet. Hoeveel beter het had geweest met het "echte" spul? , tja..... [edit] Om een misverstand uit de weg te halen: goede geluidsisolatie is geen goede warmte isolatie, zelf niet bij toeval of per ongeluk. Erg goede geluidsisolatie bereik je door een schuim met zoveel mogelijk "open" cellen in de structuur zodat het geluid in dat "cel-doolhof" kan verdwalen en verdwijnen. Erg goede warmte isolatie bereik je door een schuim met zoveel mogelijk gesloten cellen in de structuur zodat de warmte niet doorgegeven kan worden van het ene celletje naar het andere celletje. Als je dus schuim hebt en je twijfelt aan de eigenschappen ervan dan is de meest simpele test door er op te blazen; laat het lucht door? dan is het geluidsisolatie materiaal. Laat het geen lucht door? dan is het warmte isolatie materiaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...